Lite funderingar


Sverige blir lika överaskat varje gång det blir vinter,inga tåg funkar och alla vägar blir det stopp på år efter år men jag tycker utvecklingen kunde gå framåt även på detta område,så är det inte tyvärr det är viktigare att hitta nya planeter i universum och prata skit i riksdagen om allt från ål till att få oss dit dom vill med både det ena och allt annat.



Så här är det i några av  öststatsländerna men om åsnan kör i diket så går hon upp själv och allt är frid o fröjd,tänk vad miljövänligt det är oxå,kanske något för MP att driva igenom till nästa val?


Förr i tiden så byggdes tågen i Sverige och det var lika kallt då men dom kom alltid fram nu byggs dom där det är billig  arbetskraft  men  med facit i hand så kanske det var dumt att tänka så,men många är beredda att göra vad som helst om det går att tjäna några kronor.


Så här ska man göra för att allt ska gå bra,Gynning rakade musen på TV när hon var med i BIG BROTHER och allt går i raketfart åt rätt håll för henne,programledare i flera olika TV program och allmänt omtyckt av hela folket så man kanske skulle testa att göra samma sak  med snorren och helt plötsligt bli rik  och omtyckt av den breda massan så sjukt är det i verkligetens SVERIGE om man börjar kollla lite,

Men att gå till jobbet varje dag och göra lite samhällsnytta som inte märks är kul det oxå men man blir inte miljonär av det men vet att det är väl så viktigt att bygga mm som allt annat trams som värderas högre,sjukt men sant,kanske låter lite bitter i detta inlägg men det är jag inte utan jag bara funderar på hur sjukt det kan va,kanske skulle man blivit riksdagsman och ha vattenkammat hår för då rullar skattepengarna in på lönekontot även om man inte ens är där,med detta vill jag säga att jag kanske hamnat på fel plats för fick jag styra upp infrastrukturen så skulle både tåg och allt annat funka även på vintern,för det kan väll inte vara så att dom som gör det nu hamnat fel?


Kommentarer

Postat av: magnus w.mellgren

tjena björne.Ne men så är det när bara ekonomi jävlar ska styra världen.Du ser sossarna har blivit mer moderater än moderaterna.Mona skulle få 14 millar.Det tycker jag hon är värd,Eller.ne backa tiden 1000 år för helvete.Då jävlar björn skulle du och jag varit kungar.Hugga huvudet av folk lite mera.Trevlig helg från Magnus.Föresten har du sett min termos den ä borta.puss o kram

Postat av: Mariell

hej snutten.



jagt ycker du slår huvudet på spiken väldigt br ai det här inlägget. visst är det så att vinter efter vinter händer samma saker utan att de aldrig lär sig något från dem.



vissa gör allt för att bli kända och det verkar ju fungera också. världen är lite idiotisk ibland. ställer du upp för val har du min röst helt klart.



kram från maldiverna.

Postat av: anki

hallå grabben,, måste ju tassa in här och visa att allt är bra här :-) kommit av mej helt med både blogg och foto.. men kommer nog igen så småningom.. :-)



klara fina funderingar som det ligger mycket sanning i, vinter blir det ju varje år med sj verkar vara helt oförberedd och bli förvånad.. ok, växlar som fryser kan ju vara bökigt men med dagen teknologi borde det gå att lösa tycker man.. :-)



ha en skön helg och en fin advent..

hälsa Ella...



Postat av: My

Tror nog det är allra lugnast och skönast och stanna på det jobb man har och trivs med... jisses aldrig riksdagsman eller BigBrother ;) Trist trist! Annars söker de ju folk till BB igen, de ska starta upp en ny omgång ju-- nåt för dig?

Och Sverige blir lika chockat varje år när det kommer snö, men jag har iallafall lärt mig att köra lååååååååångsamt och försiktigt och som en gammal kärring hihi En yrkesskada! Vill inte hamna på röntgen...

Postat av: Lena

Halloj vännen,



Ja du vad säger man? Samma visa varje vinter trots att vi vet att vintern kommer. Kaos överallt för lite fruset vatten, fnys! Nä nu får man skärpa sig.

Ha en underbar vinterlördag och en trevlig andra advent!

kpm

Postat av: Tusensköna

Säga vad man vill om Carolina men hon har verkligen lyckats tvätta bort stämplen som en bimbo och dum blondin. Det är jäkligt bra gjort, sedan kan man ju så klart tycka och tänka vad man vill om henne ;p Men dum är hon inte.

Postat av: Barnens Hjältar

Kloka ord vännen..Hoppas du har en fin kväll :-)

Postat av: Gabriella

Tja, du... du har mycket rätt i det här tänkvärda inlägget....

Postat av: Britten sa

Bra Björne ....bra rutet min vän och jag håller med dig till hundra men det vet du ju

Postat av: Ninni

Visst får man vara bitter..ibland=)



Kul för henne att den bilden finns...haha.

Ha nu en sköön söndag..kram kram på dig

Postat av: Ingmarie

GO FOR IT BJÖRNE.....WELCOME TO THE FI PARTI IN SIMRISHAMN!

EVERYTHING IS POSSIBLE.



Man kan ju nästan tro att amerikahatt o rakad mus ska göra skillnad???Vart i herrans namn är vi på väg?

Nu banne mig får vi väl visa vad vi går för!



Kramen till dig från en värmlänning på Österlen

Postat av: Ingmarie

Ur led är tiden....Det är synd om människan....Prata med bönder på bönders språk o de lärde på latin.....Carpe Diem...

Ja många är de bevingade orden men vart tar dom vägen i riksdag,kommunalfullmätige o landsting?

Frågan kommer givetvis osökt...VILKA ÄR DET VI RÖSTAR PÅ?



.....Välkommen hit så ska jag presentera dig för en som inte räds något!(Låter inte det spännande så säg?)



Värmlandskramen från Skåneland till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback