FBK-Detroit.

I matchen mot Detroit så ställer Färjestad upp med inte mindre än juniorspelaren Johan Gustavsson, 17 år då hemmalaget saknar Henrik Karlsson och Robin Rahm som är skadade. Backup till Gustavsson kommer Andro Michel vara. Johan Gustavsson har spelat bra i inledningen av säsongen i Skåre där han ligger på ett GAA på 1,67 i de tre inledande matcherna.

Taktiken sköts av kaptenerna
Mot Detroit så får Färjestads kaptenstrio förtroendet för upplägget av lagets taktik.
- Det är ett bra tillfälle för många att få inspiration både på isen och i båset, säger Johnsson till farjestadsbk.se.

Fint besök
På onsdagskvällen blir det fint besök i Löfbergs Lila Arena då svenska stjärnor som Henrik Zetterberg och Niklas Lidström spelar för Detroit. Zetterberg själv ser fram emot mötet med Färjestad.
- Jag har sett fram emot det här så länge att det vore för jäkligt om jag inte kunde spela, sa Zetterberg efter Detroits första träning på svensk is.

Red Wings anländer till Karlstad i ett tåg som är specialchartrat med inte mindre än 100 personer från Detroits organisation. Nya baren öppnar i kväll den finns vid ståplats och tror det blir riktigt snyggt och trevligt att ta en bira och äta där,denna bild är från  14 tiden idag och det arbetas in i det sista,ny logga på isen blev det för denna match,ser bra ut.


Kommentarer

Postat av: my

Zetterberg är en heting...det är väl så mkt jag vet om hockey ;)

Postat av: Gun

Förlåt men jag ser bara en massa konstiga ord i det här inlägget. FBK? Löfbergs Lila Arena? Red Wings? Jag begriper ingenting...;D



Ps: Min man är en mycket engagerad FBK:are!



Sv: Din fru får gärna hänga med på middan...

Postat av: Egoinas mamma

Sv: Chefen och jag gillar nog varann mycket, men det är inget som överskrider några gränser. Men tur har jag som trivs så bra på jobb! :D

Postat av: Gun

Sv: Visst, gratis kläder tackar man aldrig nej till!;D

Postat av: Sarah

Håller med My om Z:a men annars är Hockey BORING, BORING och BORING!

Postat av: Marina

Vad avundsjuk jag blir. Vilken hockeyfest! Kul, kul! Ha det bra :D

Postat av: Eva

Jodå, nu söks jobb för fullt :-) Har redan skickat iväg 5-6 ansökningar. Så nu jädrar satsar jag på nytt jobb innan året är slut. Men lite tur har jag även en ny lya tills dess. Skam den som ger sig!

Kram,

Eva

Postat av: anki

fattar inte nått av sport.. :-) jag kan lite om pistolskytte men annars är jag helst ställd,, stenmark och borg vet jag vilka är i alla fall.. dom var svåra att missa, särskilt Stenmark, hela skolan stannade och alla fick se när han skulle göra sitt åk! :-)



spännande förstår jag med Detroit laget,,,,,



isande kallt här, frost på nätterna, fastän solen är framme dagtid så är luften iskall... bbbrrrr



ha en skön kväll

Postat av: Tusensköna

Skoj att Zetterberg får vara på hemmaplan och spela lite trots att det är bortaplan så att säga =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback