EU. Nästa.

                      
Idag kom jag på en grej,om ni som är mina bloggvänner och alla arbetskamrater som gilllar mig och kompisar mm röstar på mej i EU valet så hamnar jag i BRYSSEL och kan framföra mina krav,och dom får ni ge mig ideer på vad det ska va,vi leker att detta är seriöst så skriver ni vad som är viktigt för just er och jag har en kompis i riksdagen på riktigt och det är Lars Mejern fd arbetskompis och ordförande i byggfacket i Karlstad och han har bjudit in mig och mina vänner på en rundvandring i riksdagen så då kan jag framföra vad det vanliga folket tycker är viktigt,så har dom bra betalt oxå och om jag hamnar där så köper jag drömön och den är till oss som vet vad jag menar,(där vi va under vintern,och ni ser på bilderna va seriöst jag klev in och tog för mig.


Kommentarer

Postat av: Gabriella

Jag e rätt ofta i Bryssel, så jag hejar på dig för då kan vi gå och ta en öl när jag är där nästa gång! ;-)

En grej som ligger mig nära om hjärtat är att EU ska sluta upp med att anställa idioter på välbetalda poster. Jag jobbar mycket med dem och är förvånad över vilken negativ selektion de håller på med när de rekruterar. Ju dummare - desto högre position & lön. Och dit går mina skattepengar! Blir lite lätt frustrerad över det där. Vet dock inte om din kompis kan hjälpa nåt. Du får bli invald istället!

Postat av: Pia

Svar: Jo visst är det så, allt styr man inte över, så är det ju.

Snygg kille förresten du har här på bilderna :P, han röstar jag på ! Kram, kram

Postat av: Vaniljis

Det låter bra. Skulle def. rösta på dig!! ;)

Ha en trevlig helg! Också långledig?

Postat av: Kikki

Hejsan, Jättebra Björn!!!

Detta tycker jag du ska satsa på!!

Hmmmm vad vill jag du ska ta upp ....:



- Att svenska läkares bedömningar till att vård/behandlingar behövs i annat EU land, om inte den finns i Sverige skall gälla framför försäkringskassans bedömningar.



- Att Sveriges lagar inte skall göra att våra livsmedel/produkter här blir dyrare att tillverka/odla här än i annat EU land, då vi kan importera livsmedel som tillverkats på ett sätt som gör produktionen högre/billigare men på ett sätt som är olagligt här.

Detta tycker jag skapar en orättvist konkurrens. När det gäller livsmedel så tycker jag att konsumenterna skall få välja på produkternas tillverknings sätt. Om vi producerar på danskt vis, franskt vis, tyskt vis, svenskt ekologiskt, Svenskt KRAV odlat osv.



- Detsamma blir det när det gäller jobben o löner .... nu blir det svårt. Jag vet inte. Jag tycker ju inte att man skall tumma på kollektivavtal osv. Men det är ju orättvist när företagen flyttar utomlands istället för att vara kvar, bara för att arbetskraften är billigare. Här vet jag inte hur det borde vara.



Vet bara själv vad dyrt det är. Skulle behöva anställa någon men vi har så mycket kostnader så vi inte kan ta ut en "normal" lön. Men vi är i uppstarten på vårt företag, så kanske och förhoppningsvis vi kan ta ut lön och anställa någon om några år. Men vi flyttar INTE utomlands :))))))) HA HA Kalle På Gräsbråten Trä i Polen ......

Postat av: birgitta

Klart jag röstar på dig! Och ön skall vi besöka i vinter, det blir härligt & mysigt :-)

Stiliga bilder!

Kram Birgitta

Postat av: Ninni

OJ...ja vad vill jag, massor!! Detta får jag fundera på.



Men klart du får min röst..ha en goo dag, kramen

Postat av: Barnens Hjältar

Ok, jag har inte funderat över det där med röstningen ännu.

Tack, vi firade mormor 90 år igår

Hoppas du haft det bra med..

Postat av: Lena

Go Björne!! :)



Jag vill ha bättre krav på maten. Jag vill kunna gå till affären och handla bra mat utan en massa konstigheter de har i. Jag vill helt enkelt ha mer 'ren' och ekologisk mat som inte är så dyr.

Jag vill inte ha dessa halvfabrikat som det sprutar i en massa e-nummer.

Dessutom så vill jag känna mig trygg i att mitt barn får i sig bra mat i skolan.

Maten är viktig för våra kroppar, det är det som gör att vi ska orka. Och det ska vara bra mat. Tänk om alla eu-medlemmar skulle tanka sin bil med en massa trams som så småningom skadar bilen. Det skulle inte gå med på det.



I övrigt ha det så gott! Kramen.

Postat av: marma

Detta kom lite plötsligt men naturligtvis röstar jag på dig men önskelistan får jag nog fila på en stund.

Förresten - hur blir det när du kommer till Bryssel? Hinner du blogga själv eller ska du anställa en spökskrivare? Ska ev. spökskrivare betalas med våra skattepengar? Nu helt plötsligt bombarderades min skalle av frågor.



Kram/marma

Postat av: Maria

Jag skulle gärna rösta på dig :-)



go for it !

Kramen

Postat av: Daniel

Du vet ju att min röst går till dej



- det säjer ju sej själv vännen!

Postat av: ejmis

Du får såklart min röst ;)

Postat av: Eva-camilla

Vilken superbra idé! men vill du verkligen seriöst det?! själv är jag så glad att det finns andra som vill ägna sig åt politik..inte mitt favoritämne precis :D



Skönt att höra att DU valde lagen! Rätta takter!

Kramar

Postat av: Malin

hahahahaha.......säg till när du behöver en personlig sekreterare!!! bad byxorna kunde du visst lämna hemma! Kramiz M

Postat av: Ulrika

Det var det bästa jag hört på länge. :) Klart jag röstar på dig!

Hoppas du har en underbar ledighet.

Stor kram

Postat av: Diana

Visst röstar jag på dig!

Och jag vill gärna att du lägger in om fri glass till folket :)

Kram Di

Postat av: Gabriella

Håller med... bli politiker... om du klantar dig och folk inte vill ha kvar dig, kan du alltid be att få bli ambassadör på Malediverna, eller nåt sånt som plåster på såren...!

Postat av: Von färsen

När turkiet kommer med i eu ,lägger jag min röst på dig, sen flyttar jag till norge . Ha en bra helg .

Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Det var länge sen sist. Hur lever livet med dig? Här är det lite svängit just nu. Ha en jätte bra dag. Kram Susanne

Postat av: Thalina

Det är klart att jag röstar på dig.Då kan jag säga att jag tycker att alla pensionärer och alla barnfamiljer ska ha 20000 i månaden livet ur.Det låter väl bra.Ha det bra med lilla Ella kram Thalina

Postat av: anki

vilken bra idé! Klart jag röstar på dej!

Toppen att ha dej med i EU, kan du be dom i Bryssel att slopa gåslevern som dom proppar i sej när politikerna är där? Djurplågeri när dom tvångsmatar gässen! :-(

Sen bättre djurhållning överhuvudtaget, skräck scener vid djurtransporter etc. :-) Är nog mycket som skulle slopas som EU har satt upp, framförallt skulle det vara mycket bättre om det gick att livnära sej på små jordbruk, är kanske in EU:s fel, men idag ska det vara lösdrift med 200 mjölk kor för att det ska gå för en familj att leva på det, jag tycker fler mindre familjejordbruk ger bättre mjölk och kött för det blir mer kvalité på skötseln av djuren, idag ska dom pressas att mjölka hårt att en mjölk ko håller inte så många år.. :-)



ha en skön dag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback