Praktikplats.

                
Drömmer ofta om att jag är tandläkare,var på folktandvården Tingvalla i Karlstad och byggde om i över 1 år och då kom jag på att en tandläkare och en  murare har ett gemensamt,vi fyller hål och borrar mm,men i natt kom min värsta dröm om detta,min första pasient för dagen kom och satte sig i stolen och jag sa,gapa unge man,och sen så förstår ni,jag drog iväg som en avlöning och tillbringade 4timmar på knä framför toastolen    efter det så vaknade jag och tror inte jag vill va tandläkare något mer i varken dröm eller verklighet,men  tycker jag ser riktigt proffsig ut i min tandläkarroll,finns kanske bättre stolar men den duger.               


Kommentarer

Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Så här för att fira din semester får du en liten sak av mig. Hämta den upp den inne hos mig.

Kramis

Postat av: Ulrika

Hahahaha, fortsätt du att vara murare istället, lät inge vidare det där. :)

mmm, du har helt rätt,jag ska inte oroa mig och som du skrev de har ju dunderpiller där nere, det har jag också hört. :)

Stor kram och godnatt!

Postat av: AnnaKK

Ha-Ha!



Då blir det inte dej jag möter framåt kvällningen, när jag ska till tandhygienisten för den årliga tillsynen!? ;-)



Postat av: Sarah

Tack - nu behöver man inte äta nåt på hela dagen, fyf... vilken äcklig bild. Ja och den längst ner med (skoja bara!)

Jag lekte alltid tandläkare som barn med mina småsyskon som patienter, men de har faktiskt några tänder kvar...

Ha en underbar o solig dag!! Kram

Postat av: Petra

Ja vi får hoppas på att dom går vidare, kollade nu efter biljetter men det verkar vara fullt med folk redan som hunnit längre än vad jag har gjort....:( Det är så underbart att få lite solenergi innan dagens jobb. Men idag håller jag mig inne för jag blev visst lite röd, men imorgon är man ledig då ska det badas ;) Kram

Postat av: tess

Jo man har inget annat val än att hänga i ja vet ju de. MEN de har varit tungt och tufft... men jag tar en stund i taget och jag försöker att leva här å nu. //Tess

Postat av: Daniel

Tycker du borde bli tandläkare så skulle jag få rabatt.. mycket rabatt!

Postat av: Wille

Du verkar vara en kul prick som jag lätt skulle kunna svinga en bägare ihop med, men bilderna på dig som tandläkare gör inte min tandläkarskräck lindrigare. Men vem vet en lokalbedövning med någon slägga så kanske tom du kan agera tandläkare. hihi



Ha en skön dag compadre



Mvh Wille

Postat av: Lena

Eftersom jag har tandläkarskräck så blir jag ännu mer rädd ifall jag skulle behöva gå till dig. Ser inte så bra ut. Fortsätt att vara murare. :)



Kram

Postat av: Eva

Hallå där doktorn! Jag tycker inte den där stolen ser så bekväm ut. Dessutom gillar jag inte tandläkare. Det gör bara ont, sen måste man betala för eländet också...

Nåja, dagens glada överraskning var måttbandet som jag fick gratis på Claes Ohlsos. Dagens dåliga överraskning var att banken inte beviljar mig lån. Så lyckas jag sälja lägenheten så måste jag köpa en lägenhet med sämre/billigare läge.

Kan säga att jag börjar bli rätt less på att allt jäklas :-( Men det är bara att bita ihop och vänta bättre tider.

Kram,

Eva



PS: Passerade bög-ringen idag och tänkte då på dig :-)

Postat av: Gabriella

Tack så hemskt mycket för gratulationerna! Så himla snällt att tänka på mig här nere! Jodå, jag fick en krogrunda och är fortfarande lite snurrig!... :-)



Nä, jag har tandläkarskräck, så inte ens du övertygar mig om att sätta mig i den stolen (fast min brorsa är faktiskt tandläkare, men det kanske är därför jag är rädd, haha)!

Postat av: woopsidaisy

Haha... den där bilden brukar jag skrämma min yngste son med när han inte vill borsta tänderna. Jag säger att det tar mindre än en vecka för tänderna att bli så där om man inte borstar varje dag...



Jag vet... jag är otroligt kärleksfull och pedagogisk!

Postat av: Tusensköna

Dahh, vilken gräslig bild! Den sistnämnda alltså... De två överesta vittnar ju om en väldigt proffsig tandläkare i full utrustning ;p

Postat av: Gabriella

usch vilken bild1

Postat av: Ninni

Haha jag möts man av det gapet så..örk!

Har du det bra i solen..jag njuter i varje fall fast jag jobbar...men jag får ju vara ute, stackars alla kontorsråttor som sitter inne på ett luftkonditionerat rum och sen kommer ut i det varma varma goa vädret.



ja att banbarnen bor långt bort får vi leva med..bo i Sthl eller Umeå aldrig.



kramen

Postat av: malinm.se - en smart brunett!

Oj ja du har många bollar i luften förstår jag. Duktigt och produktivt :) du får visa resultatet sen :)

Postat av: Wille

Jag jobbade under flera år som bartender kock servitör och entertainer runt Spanien och Grekland på vintarna jobbade jag en del i Österrike. Det var roliga år som formade mig till den galning jag är hehe



Ha det gott kompis



Mvh Wille

Postat av: my

Du ser lite läskig ut du :) Själv har jag drömt om att bli tandhygienist, men är himlans glad att jag övergav den drömmen och valde något annat...

Postat av: my

Tack du :)

Och i helgen ska det pressas heeeeeeeela dagarna och även badas!

Postat av: my

Nej klart jag inte blir arg, det är en ära ju :) Tokig, ja vem är inte det?

Postat av: Lallis

Wowsie...ingen läcker trut det där du:P

Kram

Postat av: Birgitta

Hehe, nice käft :-)

Fy vilken dröm, den var inte trevlig, men helt okej för då vet du ju att du inte ska bli tandläkare i nästa liv... :-)

Kram Birgitta

Postat av: marma

Gå till dig när man får tandvärk - skrämmer inte mig men var snäll och decinfisera verktygen innan - min tandläkare har aldrig erbjudit den miljön så jag bara njuter!

Kramarvidtandvärk/marma

Postat av: Anki N

Ha ha, ja du jösses vad man kan få till det i drömmen. Men du den där munnen, den måste vara re tandläkarskräck...brrrr.

Ser fram mot burkarna då...ler

Kramiz Anki N

Postat av: anki

ja jisses hur man kan drömma.. :-) du kanske skulle passa som tandläkare? som du skrev, borra och täppa till hål,, både utrustning och kunskap finns :-) hm, kanske lite väl grova verktyg som du använder så risken är stor att du inte får några återvändande patienter. :-)



ja jag hoppas vi kommer iväg på festivalen, är några dagar kvar innan vi ska åka.. benet känns lite bättre just nu men det är olika stunder det där :-) men skulle vi inte kunna åka så är det ok också, men synd för sonen fixade biljetter tidigt i våras och vi har t om lurat med våra kompisar som också ska ner så absolut ska vi försöka åka, med eller utan husvagn, ska ta fasta på ditt tips ang. whiskyn.. :-) ihop med alla mediciner (totalt 7 just nu) blir det nog en riktigt cocktail så rullstol lär behövas i såna fall.. :-)



ha en skön kväll

Postat av: anki

hm, kom min förra kommentar med? ... om inte så skrev jag bra mycket .. :-)



Postat av: malinm.se - en smart brunett!

ja det var sannerligen en hel del! Lycka till med alla dina projekt :)

Postat av: britten...

jo jag skulle lungt slå mig ner i tandläkarstolen hos dig....men jag tror det blir bättre med mureriet....kram

Postat av: Ulrika

tack snälla goa vän. Det kommer kännas jätteskönt att veta att du skickar en skyddsängel till mig när det är dags. Det ska säkert gå bättre med op den här gången.:)

Stor kram till dig och sov gott inatt.

Postat av: Barnens Hjältar

Du är ju för rolig :P

Nej jag tycker en del utmaningar är jobbiga men jag har inte haft nån innan där jag skall svara på frågor tror :P

Postat av: soffie är trött

hihi du är ju så himla bra på att skriva,

sov gott lilla Björne:O)

Postat av: Sigge

Tjena Bjooooorne.

Självklart har jag testat Leffes.

Leffe Blond tycker jag bättre om

än Leffe Brune,(Brune är lite rökigare)

Belgisk öl är aldrig fel.

Dom fick inga toppbetyg men de är fullt

acceptabla båda två.

Postat av: Gabriella

hehe ja jag såg det:P

Postat av: Mariell

Jag skulle satt mig i din tandläkarstol tror jag. Allt för lite utmaning i vardagen. Jag har varit lite dålig på att blogga nu, dålig på att sitta vid datorn över huvud taget. Så soligt och fint väder, så mycket annat man vill göra. Men har tänk jag ska försöka få ihop ett litet inlägg idag. !



Gullig du är! :) Jag hoppas att du njuter av fulla drag av din semester och att tiden går långsamt.

Kramar!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback