Nostalgigodis,vilket ord det blev.

                                                    
Får bli lite återblickar igen så man kommer ihåg varför det finns lite lagningar i tänderna,min favorit av allt detta var tomteklubborna men helst den svarta,hittade ingen bild på den så det fick duga med den röda,var tvungen att klämma in lite modernt godis oxå så dom under 40 kan få känna igen sig, ta en TOY var eller aldrig fel,kul nu om ni bloggkompisar talar om vad ni gillade bäst,det är snart höst igen och måste veta vad som ska med till min eller våran drömö där är inget omöjligt  eftersom det är en drömoch glöm inte att tänka ut vad som ska finnas i barskåpet,inte kul att sitta på stranden hela vinterhalvåret och längta efter något som inte finns,tar upp beställning om en månad,nu ska jag ut och äta något gott så tar en bloggrunda imorgon,ha de gött  mina vänner.


Kommentarer

Postat av: Thalina

Nickel och toy var det som jag mest tyckte om.Får jag ta med mig proviva fruktdryck till ön för det måste jag ha varje dag.Smaklig måltid! Ha det gott kram Thalina

Postat av: Tusensköna

Det enda godiset jag känner igen är klubborna uppe till höger, men så är jag ju en bit under 40 som som sagt ;p

Postat av: Wille

Idel klassiker TRIX kommer fortfarande ihåg smaken, nostalgi nostalgi nostalgi me like



Ha en skön kväll



Mvh Wille

Postat av: Sigge

Själv har jag varit med och tappat om RENT

naturgodis i kväll. 480 liter.

Godiset är gjort på bara naturprodukter.

Vatten, Malt, Humle och Jäst.

MYCKET med nyttiga vitaminer.

Inga tillsatser överhuvudtaget.

Postat av: anki

du är bra på återblickar och du tar verkligen fram nostalgin. :-) toy tuggade man liksom tomteklubborna, men jag föredrog de röda. :-)



här har varit uppehåll hela dagen men nu sirlar regnet ner i jämn takt. Har fotat i några timmar också, var så skönt att få gå ut i naturen igen, efter 3 veckors väntan.. HÄRLIGT är det nu, gör inget att det regnar heller...... :-)



ha en skön kväll

Postat av: Mariell

Oj, mitt favoritgodis. Choklad i alla former. Jag är en bra bit under 40 jag med. men vad gör det. Choklad, mest för att jag ville va som min pappa, som tyckte så mycket om choklad. :P Men nu har jag svårt att vara utan choklad. Favoriten när jag var liten var nog dumleklubbor. Eller sånna där små vita kolor med pulver i, minns inte vad de hette (?) Vet bara att de kostade 50 öre och att man kunde gå in och köpa någon sådan när man gick hem från skolan. Så härligt.



Vad är det för barskåp du pratar om ?, det har jag nog missat. Men jag tycker en fin tattinger sitter alltid bra. Gärna en som går lite åt det torra hållet. :) men får väl återkomma om en månad om det.



hoppas kvällen varit mycket trevligt. Kram.

Postat av: Lallis

OJ!

Och jag som är så hemskt godis-sgen just nu! skrattar

kram Lallis

Postat av: marma

Toy = vuxentugg! Bugg = barntugg!

Så var det i alla fall för mig.

Har aldrig gillat godis - de där tomteklubborna kräktes jag av.

På en ö, öde eller inte, finns bara en självklarhet: FERNET BRANCA!

Helgkramar/marma

Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Jag föredrog nog Jenka. Kommer du ihåg dem? och sedan de där tefaten som var fyllda med surt sprittlande puder.

Något läskande måste finnas med i barskåpet. Sangria är ett måste när det är varmt.

Kramis

Pst Whiskeyn hjälpte inte direkt men jag betydlig mycket roligare...hehe

Postat av: britten...

men jag prataDE OM TOMTEKlubborna i går !......och Nickel....jo vi har det underbart här nere och framför allt så mår jag så mycket bättre i min värk och det är mycket därför vi unnar oss lite resor till värmen när det varit riktigt besvärligt.....hoppas du får sol ochvärme och behövlig vila också snart kram

Postat av: Yvonne

"Put another Nickel in in the Nickelodeon..." nej, det handlade inte om såna här Nickel. En sån paket kunde räcka hela sommarlovet för mig :)

Postat av: Petra

hahaha man minns några godisar faktiskt!!! spännande att du ska bygga i malmö! vi ska ner den 29 juni om det nu blir av! Kram

Postat av: Ninni

Mm Tomteklubban den svarta såå goood!

Men när jag var liten syntes det att det var en tomte sen blev dom mindre och mindre.



Och varför har dom döpt om Käcken...??



Drömön vad har jag missat?? Ha en underbar lördag..kram kram



Postat av: Lena

Halloj vännen,

Tror ta mig sjutton att whiskeyn hjälpte lite. Idag vaknade jag utan snor som rinner, inget halsont och endast lite hosta. Så ikväll kommer det slinka ner en till.

sv: Håll dig undan från hotellgästerna efter det att du har väckt dem. Men vet aldrig på vilket humör de är på om de blir väckta av Björnes ljud. hehe

kramis

Postat av: Barnens Hjältar

Ta´t lugnt, ta en toy :-)

Vem kan glömma det :P

Ha en fin lördag!!

Postat av: Daniel

åååh lovley.. nostalgi



Godistoys var bättre förr.

Postat av: Diana

Åhh, jag älskade röd tomteklubba. Finns de inte kvar?? Förmodligen inte. Måste kolla efter.

Ska till affären nu.hihi

Det såg i alla fall mumsigt ut allt det där.

Ha en fin fortsättning på helgen kompis!

Kram Di

Postat av: Sarah

Blogg.se va!? Gick inte att komma in och kommentera igår!

Det var väl inga trista inlägg - ett väldigt tänkvärt citat!! Så BORDE man ju leva...lite så levde jag i helgen så klapp på min axel, men nu är ju vardagenhär igen, suck!!



Tomteklubbor, fifty fifty och käck!! Favoriter!! Om en vecka får jag ju äta godis igen med ;)

Förresten det fanns en kola med papper som hette typ mjölkkola när jag var liten, en vit kola, ingen kommer ihåg den - så jag börjar tro jag drömt ;)

Postat av: Sarah

Men!!! Nu dök det helt plötsligt upp fler bilder!! jaja blogg.se, haha!!

Nickel hade jag ju helt glömt av, så goda, de med gammeldags-smak...och "sprak-klubbor", men de finns ju nu med, brukar bjuda Engla på dem, hon älskar det dära knastret :)

Postat av: myran

jag gillade den röda tomteklubban bäst, sen popsen som smattrade som ett smatterband i munnen...Det man kommer ihåg mest är smaken det var annat förr,

Remmarna dom gula var gudomligt goda!



ha en bra vecka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback