Siesta.

  Har alltid  tänkt att va fan lever dom av alla som sitter och sover i dom varma länderna,och stora högar med gubbar som sitter i skuggan och gör inget men har nu fattat att det ingår i deras   livsstil att ha siesta och ta det lite lugnt,här i Sverige gäller det att ligga i vilket det är -25 eller +30 annars är man en lat jävel,bara bita ihop och gilla läget eller få sparken för det går inte att ha folk anställda som sitter och latar sig  för det är varmt eller kallt och det är säkert sant men varför inte ha 7 timmars  betald arbetsdag när klimatet är extremt och alla kan få den vila och återhämtning dom behöver men vi Svenskar är ju bäst på att producera   och få saker gjorda,när jag jobbade i Norge så var det många norska  företag som bara hade Svenskar anställda för de  är  dom enda som kan klockan sa dom,undrar jag om vi inte tar allt lite för allvarligt ibland,vad tycker ni mina bloggvänner vad som skulle gå att ändra på till det bättre   i livskvaliten när det gäller jobbet.                        


Kommentarer

Postat av: my

Hagön?? Paradis ju, är praktiskt taget uppvuxen där om somrarna som "UNG"...

Postat av: Tusensköna

Ja du, förkortad arbetsdag låter ju nice. Frågan är bara om det skulle funka i praktiken, alla vill ju som sagt ha full lön trots färre produktionstimmar. Knivigt. Man borde åtminstone ha rätt till en glasspaus, det är väl inte för mycket begärt?

Postat av: Sarah

Har inte så mycket att klaga på med mitt jobb - men sovmornar, e så förbaskat morgontrött gäsp

Men jag skulle inte störa er alls...kunde glassa runt lite o sippa lite bubbel, hehe.... men jag ska hålla mig hemma, lovar!

God afton!

Postat av: Gabriella

Jag har det så bra, så på mitt jobb. Jobbar ju hemifrån och kan ta siesta i princip när jag vill! :-) Nämen, skämt åsido, så jobbar jag ju väldigt internationellt och till min förvåning har jag jag insett att skillnaderna i arbetsmoral inte alls är så stora som man tror, i alla fall inte i min bransch.

Och ang. kontorsrenoveringen - jodå, de har ett schema som de följer, de är bara liiite försenade (pga den där väggen som rasade för ett tag sen). Men för mig känns det som evigheter!

Postat av: Madeleine

Ja det är så att man förstår dom varför de tar en siesta...Varmt!



Men jag älskar det helt klart!



Ha en bra kväll!

Postat av: soffie

mmm siesta är viktigt i den här värmen,underbara bilder:O)

Postat av: Ulrika

Ingen resfeber än. :)

Ligger mycket i det du skriver.

Hoppas allt är väl.

Massa Kramar till dig.

Postat av: Barnens Hjältar

Visst gör det :-)

Nu har dotter lagt in en ny berättelse :P

Postat av: Anki N

Oj en svår fråga.....men i andra länder jobbar de väl mycket senare än oss, paus mitt på dan o så sena kvällar. Här har företagen (många) gått ner till 7 timmar, men de förlorade oxå lön. Uch vilken svår fråga, tror vi får nässla in oss i regeringen o se om vi kan göra nått!!! ler

Ha en skön dag med ditt räcke. Ja o allt annat

Kramiz Anki N

Postat av: Sigge

Dä där mä arbete ä ju överskattat.

Dä ä bare dumt fôlk å häster sôm arbeter.

Tänk när ja går i pension va kraft ja ska ha kvar.

Postat av: AnnaKK

Du skulle ha hört vad en bekant berättade om skogsarbetare i Sydafrika... Det var tydligen nån sydafrikansk skogsentreprenör som var här i Sverige på "studiebesök" i samband med Elmia Wood. Han kunde inte förstå hur maskinägarna här kunde ha sina anställda själva ute i skogarna - att de faktiskt jobbade fast att ingen lixom stod med piskan över dem och så där! 8-X Jag ska inte skriva ut mer vad denne (givetvis vite) sydafrikan mer sa om sina (givetvis svarta) anställda, men du kan säkert föreställa dej det ändå!?



Trevlig fredag! :-)

Postat av: marma

Det enda raka är att börja från början! Vi svenskar får låta bli att lära våra barn klockan så kommer det att lösa sig på sikt! Kanske!

Sem.kramar/marma

Postat av: malinm.se - en smart brunett!

nej det är sant. Jag är väldigt målmedveten av mig och jag ser alltid till att saker går min väg. Stackars A, haha. han kan inte ha det lätt!

Postat av: Ninni

Ja fram för siesta...så gôtt!



Ha det nu bra längta inte ihjäl dig efter mig..hihi



kramen

Postat av: Daniel

Tycker alla borde ha rätt till en halvtimmes siesta var dag... säng borde erbjudas!

Postat av: Thalina

Håller med dig om att vi borde ha siesta på jobbet när det är varmt.Nej, korna går inte vid stugan det är bara kalvarna som tar sig genom stängslet ibland.Ha det gott i värmen kram Thalina

Postat av: briten

Ja ja håller helt med dig...vi har ju och är ofta i Spanien och har helt anammat deras livstil.vi försöker ta siesta om det går varje dag...björnen är bättre på det än jag ..men jag försöker och jag säger bara..." mera siestar åt svenska folket ...jag återkommer ..kram min vän

Postat av: Maria

Det finns mycket att orda om där, en siesta efter lunch är inte fel...



Ha det bäst !

Kram

Postat av: peter pc carlsson

Det viktiga är att få jobbet gjort, inte när det görs. I vart fall är det så för många jobb. Mitt på dagen i södra Europa tar man siesta, men fortsätter att jobba sent på kvällen. Så de får ihop sina timmar ändå även om arbetsdagen kanske blir 12 timmar istället för våra 9 (inkl lunch).



Postat av: Vaniljis

Men var ska du åka och lyxa till dig då!!!?

Snart kommer det regn här tror jag...skönt!!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback