Liten lördagshistoria.

Lille Tony är den duktigaste killen i klassen, och är alltid först färdig med proven. För att han inte ska förstöra för resten av klassen, säger fröken en dag till honom:

- Tony, du är så duktig att jag måste ställa dig en extra fråga.
- Det sitter 5 fåglar på en gren. Du har med dig ett luftgevär och skjuter en av dem. Hur många sitter kvar?

- Ingen, svarar Tony.
- Vad menar du...ingen?
- Jo, den ene stupar i backen, och de andra flyr skrämt därifrån.
Fröken nickar motsträvigt:
- Svaret skulle egentligen varit 4, men jag gillar sättet du tänker på.

Lite senare räcker Tony upp handen.
- Ja, Tony?
- Fröken, kan jag få fråga dig om något?
- För all del.
- Okay, 3 damer står vid en glasskiosk, och alla har köpt sig en glass.
- En av dem slickar på glassen, den andra biter i den och den tredje suger på den. Vem av dem är gift?

Fröken rodnar:
- Ehh..jag vet inte riktigt, kan det vara hon som suger på den?
- Nej, fröken. Det är hon som har ring på fingret, men jag gillar sättet du tänker på!


Kommentarer

Postat av: Malin

haha...ungar gör inte som vi säger, de gör som vi gör!!! Ha en härlig lördagkväll!

Postat av: Petra

Vi förlovade oss 23/12 2007 så vi bytte bara ut våra ringar till något bättre. :)

Postat av: soffie

fniss

ha en go kväll

Postat av: Anonym

Hahahahaha, tack för dagens skratt attack

Postat av: Petra

Det är ingen fara, men eftersom våra andra ringar var tunna och tålde typ ingenting så valde vi att köpa ett par bättre nu som håller livet ut! =) Kolla mitt inlägg den 23 december så ser du att det var våran 1års dag med förlovningen. Kraam

Postat av: Ulrika

Hahaha, så roligt.

Barn är smarta dem. :)

Mycket bra idé det där med boxningsringen, det hade absolut varit det bästa för alla.

Var rädd om dig

Godnattkram till dig.

Postat av: Pia

Hihihi... tack kära Björne för ett gott skratt så här direkt efter uppstigandet, det piggar upp. Fast det piggar ju alltid upp att läsa din blogg, du är bäst ! Nu ska jag gå och hämta en kopp kaffe, då blir jag ännu piggare.

Postat av: Thalina

Haha Den här kan man ju säga att den är rumsren fick mig ett gott skratt.Ha en bra söndag kram THALINA

Postat av: anki

ha ha ha, den var riktigt bra!!! Du kan du, bloggkompis,, tack för att jag fick dra på smilbanden denna söndag morgon! :-)



ha en skön söndag

Postat av: myran

klockrent!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback