Fladderbota,Läderlappen,Batman.

 
Har följt min gammla barndomsidol  och kollat hans utveckling,han följer mönstret,liten gulligBatman,borde varit obekvämt med trikå redan i den åldern,sen tonåring som alla andra fast trikå,då började hans bovjakt bli känd så han blev serietidning,då kom hans kolega Robyn in i bilden,så var han allas hjälte när han räddade vackra damer på film,och ni ser vad det slutade med,ännu två som följer tidens utveckling,så nu räddar dom bara män i nöd,  Förövrgt så heter han FLADDERBOTA i Norge.


Kommentarer

Postat av: britten

fladderbota ! är der sant...så lustiga dom är där borta ...är du hemma nu tro..

Postat av: E

Underbart namn, norrmännens översättningar går ej för hackor ;-D

Postat av: wentmannen

Att döma av bilderna så dör Fladdermössen ut av sig själva.

Postat av: Lisa

Sv: Hej! Ja, iochmed att jag har fått en ny kamera och allting så har inspirationen bara vällt över mig. Försöker skriva minst ett inlägg om dagen, ibland blir det dock mer. Tycker du det har blivit för många inlägg eller är det lagom? Vill inte bli en sån som skriver 9 inlägg om dagen. Haha, nästan så jag får lägga band på mig;) Nej, du får ha det så bra! Jag bryr mig om din åsikt.

Postat av: anki

ha ha, fladderbota,, ja ja,, norska är riktigt roligt. :-)

jo du, inte vill man som blåmes komma i slagsmål med en europeisk hackspett inte (nötväcka), den rusar rakt på småfåglarna rätt som det är, först visar den ingenting och sen när dom minst anar det så går den till attack.

Men både talgoxar och domherrar är lite griniga av sej för att inte tala om gulsparvarna som slåss i luften, och nötskrikorn dom sparkar varandra i luften, jisses,,,. :-o Som tupparna brukar göra...



ha en skön kväll

Postat av: soffie

fniss men uuu vilket skojigt namn i Norge,hehe

sov gott

Postat av: erik von färsen

Hej bjorne nu har jag googlat Fladderbota och så heter den inte för det enda svar jag fick var på din blogg men roligt namn är det ju och det kunnde ju vara sannt . Du får förklara vad klapperslang är i stället?

Have a nice day old man.

Postat av: bjorne

Då har du missat. nåt Erik,för han heter så.

Postat av: Bror duktig

Kolla rätt svar på vad Läderlappen heter på Norska.

http://no.wikipedia.org/wiki/Batman

Postat av: Vaniljis

Läste alltid läderlappen när jag var tonåring. X9 och fantomen var andra favvisar. Starlet och Min Häst var för mesar... ;)

Postat av: erik von färsen

Lynvingen heter han på norsk.Fladderbjorne du ljuger som en häst travar du .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback