Vi som vill va med.

                                                                                                                    
Fick ett mms från min kompis Örtlund,han räddade 2 paddor som hade 6 där dom håller på att bygga,han bar dom till en skogsglänta så nu är dom trygga,Mats -Henrik och Deko vill önska er trevlig valborg,Joel har sparat till en liten svans där bak och ville gärna att jag visa den på bloggen,kan nog själv göra en snart, 11 kaffe i solen på bishops nya uteservering med sol  är inte helt fel,inte riktigt färdig,så var det ju allas favorit TELEVINKEN som oxå vill hälsa till alla mina bloggvänner,Anita är på valborgsfest men hon hälsar,


Kommentarer

Postat av: Birgitta

Ha en härlig valborgskväll! Hoppas du får vila ordentligt i helgen.....

Hälsa kollegorna och Televinken. Det var länge sen man såg honom förresten. Undrar vad han hållit hus, det får du fråga honom.. ;-)Hälsa Anita med :)

Kram Birgitta

Postat av: anki

Åh, mitt hjärta smälter, va snäll han var som bar paddorna till en skogsglänta,, en guldstjärna får han av mej.. en stor en.. hälsa Örtlund det.!



härliga bilder,,, ni ser ut att mysa där ni sitter och fikar... hade dom inga bord och stolar som ni fick sitta på? :-) ser lite hårt ut......



ha en skön sista april, kompis. :-)

Postat av: Yvonne

Ååååh, små grodorna...nej, paddor kanske det var? Och televinken...hade en sån när jag var liten, men trasslade alltid in mig i trådarna...

Ha de gött! :)

Postat av: Annelie

Profilen på mannen med hästsvans ser ju inte helt fel ut...Hm

knaske jag skulle hälsa på dig;-)

Hoppas du får en underbar kväll...kramen

Postat av: Susanne

Godkväll!!! Kanske dax för lite semester? Ha en bra valborg. Kram Susanne

Postat av: Barnens Hjältar

Ja jag tyckte så synd oom takgubben..stackarn..åh sen var han tviungen att åka till nästa adress och göra det som han halvgjort hos oss..stackarn.

Hoppas du haft en bra Valborg

Postat av: Anki N

Trevlig valborg!!!Tellevinken - hur kunde jag ge bort honom?? Fågelholken vad saker man hade som liten som man borde sparat.



Kramiz Anki N

Postat av: marma

Jag har kompisar som förflyttar de förta spindlarna från isen på Rinnen inpå gärdet i Renstad - Hmrmmmrrm - Vet inte vad jag tycker - jo det vet jag , knas!!!

Men det är de som bestämmer vad de gör- inte jag!

Valborgsbrasa och värme till dig/marma

Postat av: Revolverbritta

Det var en rar paddvän!! Fy attans vad kallt ni haf det då! Här har varit en varm dag,flera plus i natt.

Träffade Anita, hon sålde kaffe bakom Freja bryggan i kväll. Sov gott Bror!

Kram

Postat av: Gabriella

Vilka fina byggkompisar du har, som har ett hjarta for paddor! Hoppas du hade en fin valborg!

Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Vin på frusna bär? Borde kanske ta det lungnare med jobb eller? Ha en bra haelg. Kram Susanne

Postat av: Maria

God morgon :-)



Hur är det med dig Björne :-)

Hoppas du hade en trevlig valborg ?



Hälsa tillbaks till televinken från mig. Jag kollade på honom när jag var liten :-)

Kramen

Postat av: soffie

vilken tur han rädda paddorna då blir det fler då:O)

ha en bra 1maj på jobbet,

Postat av: Diana

Åh, va skönt att Örtlund räddade grodorna. Du vet att grodor är min absoluta favorit. Jag älskar grodor. Samlar lite på prydnadsgrodor av olika slag också.

Nu fick de ju överleva och vad jag förstår bli fler :)

Fin svans han fått till Joel.

Hoppas du och grabbarna hade en fin Valborg.

Önskar dig nu en fin första maj.

Kram Di

Postat av: Malin

usch, jag tycker tiderna är värre nu, än förr!!! Mer elände!! Båda ungarna överlevde dock valborg!! Kramiz M

Postat av: Eva

Ha-ha, jag räddade också några paddor förra helgen när jag var ute och åkte bil. De kröp upp från dikena och skulle korsa landsvägarna där jag åkte. Härligt vårtecken! Förra året upptäckte dottern och jag en jättestor padda - men när vi kom närmare såg vi att de var två, på varann...

Postat av: L

Hmm.. Den där Örtis, det är en rar Värmlandspõjk' det.. Inte bara paddor som får ta del av hans omtanke.



"Hejja Mörten"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback