Bossintang.

                                                                                        

Med blandade känslor tar jag med detta på min blogg,meningen är att ingen ska va illa berörd  när dom hälsat på,men jag har  bestämt mig för att fler ska få se hur man ser på levande varelser runt om i värden,det här är en av dom värsta exempel jag sett . bossintang är hundsoppa som  tillreds i Kina av en speciell hundras som enbart avlas fram till mat,innan dom stackarna slaktas så slår dom hundarna hårt över hela kroppen för då blir köttet mörare,detta  är 2008,inte konstigt att det är som det är på en del ställen
   på detta jordklot.


Kommentarer

Postat av: Petra

Sååå sööööt!

Postat av: Alina

Hejhej! Hoppas du får en trevlig kväll! :)

Postat av: Alina

haha juste, nej det är det ej! ;)

Postat av: Malin

åh, nu mår jag verkligen dåligt, men det är ändå viktigt att upplysa världen om att detta faktiskt sker! Usch! Jaa, säg det till KK.... Igår sa han att hon var lik honom, gör saker ordentligt och avslutar sina projekt...hmm, tål att disskuteras... Påminn honom om lister i v-rum, tvättställ i lilltoan, tapeter vid altandörren mm mm mm...det har han nog förträngt! Ha en fin söndagkväll!

Postat av: petra

behöver jag förklara varför jag är vegetarian!!!!

det är ju tyvärr så att det inte bara är hundar som misshandlas av oss människor innan de ska slaktas och äts upp av människor!

Jag har under en tid i mitt liv varit grisuppfödare!

Jag säger bara

kastrering av galtar!!!Det sker med tång eller skalpell,jag ska inte förklar hur det går till men de bedövas inte för det finns inte ekonomi till det och oftast så kan dessa medel ta dö på de små.

jag blev en fena på detta och fick göra detta hemska åt andra grisuppfödare som inte klarade av att göra detta hemska ingrepp på galtarna när de är mellan tre och sju dygn gamla!

Tänk på det när du sätter tänderna i julskinkan eller någåt annat grisigt!

Jag tyckte inte om denna behandling, men galt kött är näst intill oätligt för de flesta så ska det gå att sälja köttet så måste det till.

men det finns en gris ras som det inte smakar galt av, och det är,

Linderödsgrisen!

Ja gick över till avel av dessa i några år för de mår bäst att leva ute året runt och de växer långsammare och galtarna blir könsmogna senare så de hinner slakats innan de producerar han hormnerna som luktar och smakar skunk i stekpannan!

Alla grisar är underbara och jag blev vegetarian i och med denna uppfödning visserligen var jag veg i tonåren oxå i 5 år och nu har jag levt på veg kost i 8 år.

Hundkött skulle jag aldrig äta aldrig!

sälslakt valslakt allt är frukatnsvärt!

Gå med i greenpeace

jag är med!

www.greenpeace.se

Tack för dina goa ord till mig igen, du är en kanonman!!!

Din fru kan skatta sig lycklig!!!!!

Kram

Petra




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback