Lite av min vecka.


I onsdags så bjöd eleverna oss byggare på lunch,det var olika köttfärsrätter -potatis och en massa olika såser,kan bara säga att det smakade underbart gott,särskilt pannbiffarna om jag måste välja något.



Dom tre små gri nej jag menar LEO o GUBBEN GLUFS GLUFS tävlade om vem som kunde äta mest,GLUFS vann,14 pannbiffar -54 köttbullar + 9 järbar fick han i sig och sen sa han,först ska man äta sig proppmätt och sen ta lite till.Tur grishuvudet inte var äkta för då hade det med åkt ner i magen på dom.


Har även varit lite ledsen idag,det första jag fick se när jag kom till jobbet var en död Rödhake och sen så kom besked om att fågel nr 2 TUPPEN ska börja på ett nytt bygge på måndag och kanske hjälpte det till att jag fick 2400 i fortkörningsböter oxå,det kan man kalla en dålig start på dagen.


Helt plötsligt  dök TRYFFEL och ÖRNIE upp och dom blev så glada att ses igen så jag fick ta fram högtryckstvätten och spola av dom lite heta känslor  dom verkar ha för varandra och då blev jag oxå glad igen,så här kan det va ibland när 2 byggjobbare möts efter en tid.

När jag kom hem så hittade jag en rekordsqvach (vet inte hur det stavas)den var som ett spädbarn,52cm lång och vägde3875gram.


Kommentarer

Postat av: Sarah

Men du!! Lägg stenen under gaspedalen ist för på så blir det ju mkt billigare :))



Trevlig helg på dig Toker!!

Postat av: anki

hallå kompis, var länge sedan jag var in här nu, ber om ursäkt :)



jisses har du fått fortkörningsböter? hur mycket för fort körde du? dyrt är det i alla fall...



tråkigt med rödhaken, dom är så vackra.. :)



sur väder här idag,, hoppas du har lite sol



ha en skön helg

Postat av: Anonym

å jisses va stor den va ,

vilken bra vecka du haft,

lördagskramen till dej

Postat av: my

Kan tänka mig det är uppskattat att bli bjuden på så bra lunch!

Och illa med böterna... ajajaj

Och stackars lilla pippin (å andra sidan, en fågel mindre säger en som har fågelfobi)

Kraaaaaaaaaam

Postat av: Gabriella

Grattis till din nya bäbis! :-)



Fast du hade rätt - en sån trist start på dagen. Men den blev ju rätt bra till slut.



...och tack för att du orkar läsa om all min träningsvärk! ;-)

Postat av: Tusensköna

Serverades det även lite kålpudding mån tro? Kan ju alltid hoppas eftersom det är en av dina favoriter ;p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback