Inte en krona från mig.


Tack till Kils kommun som inte skänker en krona till denna fattiga familj,tror nog dom har råd att köpa lakan och lite annat till sängarna ändå,finns folk i Sverige som slitit hela livet och sitter nu på något hem där dom ransonerar både mat och kaffe,många sover ute och ensamma mammor får gå och söka hjälp i kyrkor mm men kungen han är född till det han är och 100 tals miljoner rullar men mycket ska ha mer,en jäkla pajas tycker jag han är som ska va glad för den start han fick och va nöjd med sin tillvaro och bekosta sin dotters bröllop som alla andra,i min fantasi tänker jag ett brev från honom skulle kunna se ut så här och helt klart har jag inget emot dyslektiker för det är vi lite till mans men tycker det har spårat ur detta med vad ett kungahus kan få kosta,men som sagt jag kan ha fel och dom är värda varend öre för man kan få skavsår i baken av att åka runt och klippa blå band och semestra lite hur som helst. Är min blogg borta imorgon så vet ni att jag öppnar en ny.


Kommentarer

Postat av: Linda Olofsson

sv; Men tack så mycket och detsamma till dig :)



/Linda

Postat av: Anonym

himla bra skrivet!

kram

Postat av: anki

hm, man tycker dom borde kunna betala lite själva... men som alltid får gamla och sjuka betala det mesta genom indragningar.. grrr sjuka ska jobba hur sjuka dom än är, Sverige på väg utför rejält.. nya usa blir det nog innan det är klart.......



natti

Postat av: Anonym

Så sant så. Ha en fin onsdag!

Postat av: Thalina

Håller med dig och särskilt nu när jag snart får pension.Då ska det räknas hit och dit och de ska ha reda på hela mitt liv som ska fyllas i. Inte blir det fett men jag klarar mig nog hoppas jag.

Att sen andra ska ha allting gratis är ett stort hån för den vanlige svensken. Nej ge hela svenska folket en gåva i stället.

Kram Thalina

Postat av: Emma-Pemma

God Morgon!



Har ni någon snö kvar? Här börjar det försvinna i och med härliga solen ligger på. Me like!



Ska vara en duktig tjej nu & jobba på lite! ;)



Stoor kram!

Postat av: fia

Ja det är sant man måste va nöjd med det man har iallfall i hans läge..

Postat av: Petra

önskar dig en trevlig dag, och tiara mår mkt bättre nu ;-) kramar

Postat av: Daniel

Bra skrivet



Att ställa till skattepengar bröllop medan andra nästan svälter e ju hemskt!!!

Postat av: Ninni

Va ska kommunerna vara med och betala det har jag missat..va bedrövligt!



Varför ska deras bröllop vara så jävla märkvärdiga?? Såg att dom nu visar tolv avsnitt om kungafamiljen inför det stundade bröllopet..suck!

Sen ska väl Madeleine gifta sig i sommar också!



Ha en fin kväll..kramen



PS jag har inget emot Monarki..men dom har nog råd att betala bröllopet DS

Postat av: Malin

håller med! Finns dom som slitigt hela sitt liv o vänt på vaje krona. De skulle vara värda att hyllas istället! Hoppasnallt är bra med er! Kramiz m

Postat av: britten sa....

du är ju inet bara rolig och trevlig ....och rar ..du är ju väldigt klok också ..inte en spänn i från mig heller..

Postat av: Ulrika

Du är bäst! Instämmer helt och hållet i det du skrivit.

Tack för dina kommentarer. Här har det varit lite sjukt igen, men det är nästan så man skrattar åt det nu för det är samma visa hela tiden tycker jag. :) Fast det blir nog snart bättre och dina kommentarer och varma ord gör mig alltid gladare.

Tack goa vän.

Kramar i mängder.

Postat av: Erika

Skänka pengar till deras bröllop, inte en femöring om dom

funnits kvar. Var och en får nog stå för sitt, det får en vanlig Svensson göra. Det är så patetiskt så det finns inte. Gift sig

låt pappa kungen betalar, eller så låt bli hela tillställningen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback