Så kan det bli.

Efter många år tillsammans  och tre barn blev det så , jag och frugan har bestämt oss för, att bli särbo med förhoppning om att vi kanske kommer på att det var inte så dumt som vi hade det men när varje dag blir en repris och man möts i dörren och jobbar på olika  tider mm och har olika intressen så kan det va kul att testa,men inget bråk och hårda ord så nu håller hon på att fixa till sin lägenhet och jag bor kvar i huset ,till lördagen kommer Ella hit och frugan kommer efter jobbet och sover kvar så allt är som vanligt,och jag är en( mästare på att laga mat),har inte ens kokat potatis och laddat en tvättmaskin så det kommer bli spännande men frugan har aldrig klippt gräs och skottat snö men det ordnar sig bara jag inte längtar efter hennes mat så jag blir desperat.

Mina kollofröknar som ni sett tidigare har redan fått nys om detta så dom har lovat hälsa på och lära mig hur allt funkar,men bävar redan för att vi ska leka indian och cowboy i dagarna tre,tror inte jag pallar för det,vad finns att göra kära bloggvänner,ge mig tips.


Kommentarer

Postat av: Sarah

Tror det är ett smart val att testa nya sätt att leva innan man bestämmer sig att bryta helt. Och som du säger kanske kommer ni på att det inte alls var så dumt det liv ni levt och saknar varandra - inte bra maten ;) - eller så kommer ni på att ni utvecklats åt olika håll och ni blir lyckligare som bara vänner.

Håller tummarna för er!!



Kram på dig!!

Postat av: anki

det var tråkigt att ni ska bli särbos,men det är många som är det idag och det brukar fungera bra ... :-)



haft underbart väder här idag, skönt med lite värme, men ska visst bli lågtryck från och med i morgon.. behövs lite väta,, blir så torrt när det blåser varje dag ...... :-)



ha en skön kväll

Postat av: Gabriella

Ojojoj... dåliga nyheter! Fast vad klokt ni ändå gör i att bara bli särbor ett tag och så får man hoppas att ni hittar tillbaka till varandra igen. Ibland kan det vara skönt med lite andrum, men det är ju ändå inget roligt att vara med om. Kollofröknarna får du allt sätta i köket så de kan fixa mat till dig.

Postat av: Ingemar

Särbo kan funka det med. Om du behöver recept på ungkarlsmat o tvättips så är det bara att ringa! Du måste sköta mathållningen nu, tänk om du skulle behöva bada i vassen hela sommaren...

Postat av: Linda

Vad tråkigt att höra, men det verkar ändå vara ett genomtänkt beslut och jag önskar er lycka till båda två. Hoppas allt reder ut sig till det bästa, oavsett om ni finner varandra igen eller om ni väljer att gå skilda håll. Kram!

Postat av: Sigge

Ifrågasätter det där angående särbo.

Eftersom A-S ska bo hos dig under helgen då är ni ju inte

särbo utan Turbo. Det är hennes tur att bo hos dig.

Nästa gång kanske det är din tur att bo hos henne.

SÅ DÄ SÅ.

Man saknar inte kon förrän spiltan är tom

Postat av: Ninni

Bättre än att bryta helt&hållet..ni hittar säkert tillbaka till varandra igen ska du se!



Önskar er lycka till, stor kram

Postat av: Madeleine

Låter tufft ocg tråkigt, men gött att ni har kommit fram till ett beslut utan att bråka.



Ha det gött!



Många kramar på dig vännen!

Postat av: Malin

Hoppas och tror att ni hittar tillbaka till varann igen, bättre tjej kan du inte få tror jag!!!! Håller tummarna för er och att ni snart kommer hit på en grillkväll!! Kramiz m

Postat av: Eva

Men Björne, vad tråkigt. Fast jag tror ändå det är ett klokt beslut att bli särbo, innan det blir värre. Tyvärr är det ganska vanligt att det blir så här, att man efter några år börjar ta varann för givet. Och att man utvecklas åt olika håll, med olika intressen. Då kan det vara bra att man delar på sig för en tid, för att känna på hur det är utan den andra personen. Kanske inser man då att man måste skärpa till sig och satsa lite mer på relationen. Eller så blir det tvärtom :-) Man tycker att det är bättre att vara själv...

Som du kanske vet så är jag själv skild. Jag var den där typiska pyssliga äkta frun som skämde bort min man på alla sätt och vis. Men sedan fick vi barn och han kunde inte hantera den situationen. Han har själv sagt i efterhand att han nog inte var mogen att bli pappa. Så han började vänsterprassla med en gammal skolkamrat. Jag fick en chock när jag insåg det och sa direkt att jag ville skiljas. Men de 3-4 månader vi tvingades bo ihop innan jag fick lägenhet... usch, det var en tuff tid.

När jag flyttat med dottern till egen lägenhet så ångrade jag bara en sak; att jag inte skilt mig tidigare. Ibland försöker man för länge att rädda en ohållbar relation... Idag är exmannen sambo med "den andra kvinnan" fast det verkar inte som det blev riktigt vad han trott/hoppats. Men vi har rätt bra kontakt och hörs av nästan varje vecka angående dottern och det känns bra, att man kan ha det så. Jag är nöjd :-) Har kommit över det som hände och hoppas en dag träffa någon ny. Eller som min gamla mamma brukade säga: "Alla kastruller hittar sina lock" :-)

Var rädd om dig.

kram,

Eva

Postat av: my

Tråkigt, men kanske det bästa just nu, blir säkert kanonbra till slut och jag tror visst du kan både tvätta och laga mat och allt det där... om inte annat får ni lära varandra. Megakram

Postat av: Revolverbritta

Skönt att ni provar denna lösning och ser vad det kan ge. Jag tror nog du fixar både potatis och tvätt galant. Kniper det så finns det så många som kan tipsa om både det ena och andra!

Kram brorsan!

Postat av: Diana

Ojoj, här har det hänt saker ser jag. Det var ju inga hejhopp nyheter. Hoppas verkligen det blir så att ni efter ett tag kommer på att det nog var bäst som ni hade det innan. Man saknar inte kossan/Tjuren förrän båset är tomt heter det ju ;) Men det kan nog vara nyttigt att vara särbo så att ni får känna på hur det känns att sakna varandra :) Lycka till! Hoppas allt löser sig till det bästa för er hur det än blir min vän. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback