Anerexia.


Här är sanningen om vi löper linan ut när det gäller sin egen självuppfattning,jag och många av mina bekanta och bloggvänner har ett stort problem,vi tycker att man är fet och ful.har stora lår och allt annat som inte är bra men vill man  bli som tjejen på bilden innan man tycker att man är vacker.  Hon var som oss när allt började och som hon ser ut på bilden då tyckte hon att det var värt ett foto för  hon sig perfekt,även spegelbilden ljuger i deras ögon,jag tycker vi äter lite godis och myser med allt som är gott så får man väga lite mer än man ska men då  vi mår bra och trivs känns det som.Vad tycker ni,denna sjukdom är kanske den värsta av alla om man  blir drabbad fullt ut.Ska fösöka ta reda på hur det gick för denna tjej.


Kommentarer

Postat av: Sarah

Hmm..syftar du på nån speciell? ;)

Jag äter o mår bra, men ibland blir man så less på skavanker, men det låter ofta värre än vad jag tycker.

Postat av: anki

ja usch fy för denna sjukdom, själv är jag mager men inte så mager. Jag hoppas hon blev frisk den här tjejen, och tyvärr är det så att många av våra tonårs flickor får anorexia pga alla skönhets ideal som visas i media och även här på nätet. Borde vara mer normala som är modeller så kanske några tjejer inte får anorexia.



vi ska visst få varmt också här hela veckan, men idag har det varit kallt luften..



ha en skön kväll

Postat av: Anonym

usch så tragiskt att det kan gå så långt,

hoppas hon blev frisk,

kram å må gott

Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: dom är faktiskt fina

Postat av: Eva

Jag blir så ledsen när jag ser sånt... det är så tragiskt att tjejerna inte förstår hur de förstör sina kroppar. Det händer ju en massa när man svälter sig själv. T.ex kan de få svårt att få barn i framtiden...

Blir lite skrämd ibland när jag läser tidningarna, för man märker ju att det är väldigt sjuka ideal som gäller nu. Man ska vara smal som sjutton, ha stora silikonbröst och löshår och lösögonfransar. Så himla mycket fake!

Du måste hålla med om att det var bättre förr! :-) Då fuskades det inte lika mycket och jag tror faktiskt vi var nöjdare med våra kroppar.

Jag var länge ganska smal men nu bär jag på några kilo mer än vad jag borde. Fast å andra sidan mår jag bra och njuter av att äta god mat (och dryck) tillsammans med mina vänner. Bättre att motionera än att svälta sig själv. Fast med måtta förståss, annars går det som för mig som nu haltar runt som en gammal tant :-))

Önskar dig en riktigt fin dag!

Kram,

Eva

Postat av: Daniel

Tragiskt. Lika hemskt som övriga typer av missbruk.

- och så svårt att bli fri.



Tack & lov e jag nöjd för hur jag ser ut och bryr mig blankt i om ölmagen puppar fram. Men tyvärr så e ju utseendefixeringen hård!

Postat av: Linda

Usch, det är verkligen tragiskt. Stackars människor. Hoppas den här tjejen hann få hjälp innan det var för sent.

Postat av: Anki N

Phuu..läsigt nja man ska leva, äta, röra sig o må bra. Några kilo extra går ingen under isen för. LITE måtta både åt ena o andra hållet. Men med tanke på hur världen är idag för yngre tjejer o alla ideal de ska leva upp till så är många gånger resultatet skrämmande. Hoppas hon kom igen efter detta!!

Önskar Dig o familjen en riktigt Glad Midsommar

Kramiz Anki N

Postat av: my

Otäck bild, kan bara föreställa mig hur den tjejen mår innerst inne...

SJälv tycker jag man ska unna sig av livets goda, äta och dricka det man vill, och sen röra på sig så man inte blir för stor. Och lite extra hull är inget fel heller, bara man mår bra!! Upp till var och en..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback