Nya bygget.


Ja då har man varit på Plaza i fyra dar men det är så dammigt så svårt att ta kort men vi är 11 man på en yta som är för alldeles för liten,men så är det på hotelljobb man får ta det i etapper och inte störa gäster och själva hotellvardagen men svårt ibland när det borras och körs med maskiner överallt,några har jag jobbat med tidigare och några är nya bekantskaper men på fyra dagar har vi lärt oss att känna  varandra tillräckligt för att ha kul och respektera varandra,dom översta bilderna ska bli den nya konferanslokalen och den nedre är matsalen som ska bombas ut fullständigt och göras om,1984 var jag med och murade dom väggarna som finns nu men då var matsalen en innergård och våra bilar och baracker stog där,nu är det hotell och  glastak över hela gården,ska bli riktigt kul detta jobb och kommer säkert får jag många gammla minnen i huvudet   som dyker upp under tiden,hoppas ni står ut med lite bygginlägg ibland  för det är där man är mest och jag lovar ta kort på killarna när dammet lagt sig.


Kommentarer

Postat av: mariell

Roligt för dig att vara tillbaka och jobba vidare med samma bygge igen.



Min pappa är byggnadsarbetare också....det är tufft tycker jag. Blir lika imponerad varje gång när något nytt har skapats. all planeringe och dyl som gör att det blir så bra till slut.



Jag är grymt imonerad över systemet med matkuonger som finns i Kil. jag önskar att övriga kommuner ville ta det till sig med. Så vanligt att när den hemlösa får pengar, lättare köper ett par öl än ett vettigt mål mat. Lätt för dem att känna vad gör en tjuga liksom för skillnad....kanske..jag vet inte.



ta hand om dig. :) Vi har byggen på vårat hotell med. :)

kram på dig snutten.

Postat av: Em

Men vad kul! Det är nog första gången jag läser ett inlägg om bygge i blogg-världen, dessutom var det trevligt!!! I like! Du skriver trevligt också! (Antagligen för att du är påverkad av norska influenser. :D)

Postat av: Agnes

Bra Björn, du vet ju hur mycket jag gillar snickare så bilder i massor:)

Postat av: Anonym

Kul, hur länge har ni att göra där? Ligger det på hemmaplan?

ha en fin fredag!

Postat av: Barnens Hjältar

Kul, hur länge har ni att göra där? Ligger det på hemmaplan?

ha en fin fredag!

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Hoppas att du får en kanonhelg! kramar

Postat av: Lena

Halloj vännen,

Verkar vara ett trevligt ställe du är och jobbar på nu. Hoppas att du kan njuta också och minnas tillbaka till förra gången du var där.



Själv har jag slitit och släpat alldeles för mycket nu så kroppen har sagt ifrån. Har haft en hejdundrande huvudvärk i flera dagar och idag sa kroppen ifrån. Kom inte upp ur sängen. Tomtarna vägrade lyssna på nissarna. hehe



Dras fortfarande med huvudvärk men den är betydligt mycket bättre än imorse.



Ha en bra helg!

Lena

Postat av: anki

härligt att se arbetsplatsen, jag det blir bullrigt och dammigt när det donas men det blir toppen fint sen så det är nog värt lite buller och damm :-)



blogga på du om jobbet :-) och gärna bilder på gamla och nya kompisar :-)



ha en skön kväll

Postat av: Malin

Kikar in och önskar er en trevlig helg!! Fin misse lilla Ella har fått!!! Är det en inne eller ute katt? Kramiz m

Postat av: Thalina

Jössea vad mycket det behöver göras där av bilderna att döma.Blir nog jättefint när ni är klara.Kram Thalina

Postat av: Em

Sv: En man som kommer hem jättelycklig efter en natt på stan och säger så till sin fru KAN ju inte ha varit otrogen. Jag hade i varje fall blivit lurad.. :D

Postat av: Em

Sv: Det kan gå rätt hett till i kommentarerna i min blogg, så du behöver inte vara blyg där, Vi är snälla mot varann, men det tar ofta av åt både ena och andra hållet och vi alla vet att vi skojar, så det är lugnt. :D

Postat av: Ninni

Men vad gör ni..ska ni riva hela Plaza..haha!!



Har en del minnen från det stället...



Ha en gôrgoooo lördag.kramen

Postat av: My

SPännnade! Och får ni ta del av nåt lyx på plaza då, några förmåner, när ni är där och jobbar och sliter??? Hoppas det...

Kram på dig

Postat av: Anki N

Jo ser renoveringar på bild när andra får slita, är fridfullt för den egna skälen. ler. Trappen där, den gillar jag. Pampig o läcker. Ja då väntar man på läckra bilder på pojkar då....................

Ha det gott igott

Kramiz Anki N


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback