Kul att gå till jobbet.


Det är riktigt kul att komma till jobbet,första bilden är tagen vid sextiden i morse,hämtar nyckeln i receptionen och redan då blir man glad av personalens bemötande och glada humör,Andreas och vovven på bilden har jobbat hela natten och tjejen skulle byta av honom sen går man och sätter på kaffe i baracken och då dyker några av dom andra upp, känner ni igen Rexed som var i Dubai,nu är han fast i jobbet och verkligheten igen och naturligtvis hade han med 3 julmust som han fick i sig under dagen,i måndags började vår konstnär Magnus på detta bygge,ni kommer ihåg hans målningar hoppas jag,ska visa fler snart och hans andranamn är Wilhelm(sant faktiskt) och sina tavlor kommer han att signera med det namnet,lite mer konstnärligt namn känns det som,målaren han lyssnar på musik och dansar sig fram med rollern och spackeln,så har vi även Kemiska ALI,har jobbat på kemen ute på  Skoghall i 16 år som elektriker och hamnat med oss men det verkar som han står ut,sist men inte minst en cowboysnickare från Björneborg den ende i hela värden,man kan tro han åkt MC till jobbet av glasögonen att dömma,en jättetrevlig jobbarkompis han med,hade planerat en bloggrunda ikväll men har varit hos Ella  och lite annat och nu är det att gå ut och skotta snö,har kommit ca 20 cm så klockan blir nog 22 innan jag kommer i duchen,tur det inte finns flugor ute nu,haha.


Kommentarer

Postat av: madeleine

Vilket underbart gäng ni verkar vara på ditt jobb, så jag förstår att du tycker att det är kul att gå dit..

Ja se det finns fördelar med vintern, inga flugor eller myggor,,,Jipiee!

Ja det är skönt att vi bloggisar inte glömmer varandra.

Ja det tar sin tid detta skottande men det ger oss så snygga kroppar..Heja oss!

Önskar dig en bra kväll!!

Kramelikram på dig vännen.

Postat av: Ninni

Värsta byggkalendern med alla karlar!! Fast dom har lite mycket kläder på sig tycker jag..hihi



Hoppas det gick bra att skotta...kramen

Postat av: Anki N

Nog är det härligt när man känner glädje att gå till jobbet. Det är faktiskt speciellet, jag har oxå alltid älskat mina jobb o vännerna där. Men idag jobbar jag hemmifrån o de kan bli lite trist o ensamt ibland, men de går o jag har ju valt de själv så man får ju inte gnälla...ler.



Hoppas du inte skottade dig fördärvad i gårkväll...pust o stånk...de e slitsamt värre. Men nu ska de väl vara uppehåll, åteminstonde här några dag...tack o tack.



Kramiz Anki N

Postat av: anki

härliga bilder :-) ja man ser att ni trivs i alla fall.. vad vore jobbet utan trevliga och roliga jobbar kompisar? :-)



ser fram emot att se fler tavlor av Wilhelm.. snyggt namn och klart han ska använda det som konstnärs namn.. :-)



snöstorm här,, vräker ner nu..



hälsa "gubbarna" och ha en skön dag

Postat av: Malin

TACK vilka fina ord om mig!! Vi är väl alla rädd om våra vänner, som är det bästa som finns efter familjen!! Måste få ihop en dag som passar er nu, för det har väl lugnat sig lite nu? Kramiz m

Postat av: Malle - Hockeyfru

hihi härliga bilder, ni ser ut att ha skoj!

Postat av: Petra

kikar in en sväng ;) kram

Postat av: Gabriella

Trevligt! Fast fy sjutton att börja kl. 6... då vänder jag mig typ för första gången i min säng...

Postat av: my

Trevligt jobb och trevliga jobbarkompisar minsann, inte fel! Ha en go helg kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback