Dundersaft och nostalgi.


Ett glas Ella saft kan göra mirakel med dom mesta.Hon har faktiskt plockat bären och tappat upp saften själv.



Här är två sillmjölkar som fått ett glas saft av Ella och jäklar vad det gjorde  verkan,firman är intresserade av att köpa denna mirakeldryck och bjuda hela staben på så kanske det blir lite fart på byggena dom har men synd nog så blev det bara 8 flaskor.


Mannen till höger på bild heter Ulf och vi jobbade ihop 1988 sist och nu har våra vägar korsats igen,det är en av dom härliga sakerna med att va i byggbranchen man byter bygge och helt plötsligt finns det nya kompisar som man inte sett på ca20 år mm,många minnen väller upp när vi sitter och går igenom det förflutna på rasterna.


Här har vi en ny påläggskalv som ska lära sig allt vi äldre kan och han är förvånansvärt lättlärd inom vissa områden.Tänk vilket långt och roligt liv TOBIAS har framför sig.

Vi funderar på att börja spela golf hela gänget för kan dom så borde vi oxå kunna lära  oss denna konstiga sport.



Kommentarer

Postat av: daniel tuppen

haha det var som fan vilka hårda killar vi är!! =) vi har ju kul på jobbet också! ha de gÖtt Björne! MVH//

Postat av: Ingmarie

Inte menar du väl att du av alla tillhör den kategorin av män som INTE tror att kvinnor kan????

Inte du av alla människor.....



Kramen o kom gärna hit med ett par buteljer av Ella saften,HON KAN!



Kramen från mig o Rambo

Postat av: Britten sa

Oj jag trodde det var självaste Rambo..skicka mig lite av mirakelsaften Tack

Postat av: Eva

Åh, hemmagjord saft som är så gott. :) Mamma brukar göra supergod svartvinbärssaft. Själv är jag dålig på sånt, men brukar ibland hjälpa till att plocka bären. ;-)

Postat av: anki

härliga bilder, kan man få en slurk av saften så det blir fart på den här tanten? :-)



goa ella, plockat bären själv, super duktig liten tjej det där, brås kanske på morfar?



måste vara härligt att få jobba ihop igen efter 20 års uppehåll :-)



regnat här idag, igår hann jag klippa en del av gräset innan regnet förstörde det "roliga" :)



ha en fin natt

Postat av: Anki N

Vad duktig hon är lilla barnbarnet!! Kanske ska hon börja tillverka dundersaft till företagsledare runt om i landet, så de får fart på gubbarna...hihi.



Träffa gamla kändis är kul, fast man hinner ju sällan berätta och ta emot allt som hänt de där 20 åren man inte sågs.



Spela golf, de lär Ni, Er lätt - de gäller bara att slå bra, pricka hålet o orka gå långt. Hur svårt kan de va??



Trevlig helg på dig

Kramiz Anki N

Postat av: Anonym

Härligt med sådan dunder saft!

HA en trevlig helg!

Kram syrran!

Postat av: mwmell

Saknar er.Men nu har jag också fått en blogg.

Postat av: my

Ojoj vilken dundersaft! Vilka kraftpaket det gav då ;)

Postat av: Ingmarie

herrejesus du jobber i MIN hemstad...Mamma o pappa bor fortfarande kvar o vi kommer i slutet av sept...Finns du där då?

Ja vi kanske har delade meningar om detta med romer...men jag tänker alltid så här:Är vi så mycket bättre?

Så som man vill bli behandlad själv måste man behandla sin nästa och ibland får man skit....So what?



Kramen till dig min vän från" öss tössige värmlänninger i förskinnringa"

Postat av: Britten sa

hej in vän....här har dte varit en underbar lördag den sista i augusti....jo filmen jag prata om är fuff men i slutändan blir man ändå stärkt på nåt vis...

Postat av: soffie

mmm vilka grabbar,

den där saften va minsan bra:)

tjohej!"!!

Postat av: Sarah

Jo det är härligt att vara barnvakt, men ibland är man tröttare efter en fest dagen efter - kan hända de inte vill sova ju ;)



Hon är ju sju gånger händigare än mig Ellatösen - plocka bär och safta är inget för mig!!



Ha det göttast!!

Postat av: bitterfittan

haha gullig saft

Postat av: Ninni

Duktiga Ella...saften ser god ut! Svartvinbär??



Mm vilka läckra killar...tror jag bjuder över hela gänget så kan ni bygga klart åt mig=)



Ha en goo söndag, kramen

Postat av: Eva

Ja, jobbet brukar ta mkt tid. Och när man har semester eller lite ledigt, så finns de så mkt som man vill hinna med.

Men hoppas du får tid att åka hit o hälsa på dina vänner nångång. :)

Har du varit här nånting sen du slutade jobba här?

Postat av: Madeleine

Ser ut att vara en riktigt dundersaft..:)



Här har jag rensat svamp i två dagar, så nu ska den förvällas...



Ha det så gött denna söndagskväll..kramen..

Postat av: PHOTOGRAPHY - Frida Lindberg, en foto & klädintresserad tonåring!

Svar: Tack så mycket!

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Hemmagjord saft är sååå otroligt gott!!!!



Tack för dina underbara ord, det är såna kommentarer och bloggvänner som gör att jag alltid kämpar på! Jag är så tacksam!!!!



Hoppas du haft en go helg =) Min har varit kanon, mkt innebandy :)



Kram

Postat av: Katrin

Tack så mycket! :) Jag hoppas med att resan blir bra :):)

Postat av: Barnens Hjältar

Ellas saft verkar helt klart nyttig och stärkande :-)

Postat av: Linnéa

Haha saften gör nog susen! ser ut som att ni har kul på jobbet :D

Postat av: Gabriella

Ojoj, sicka hunkar - man undrar ju vad Ella har blandat i den där saften!?!?



I vilket fall som så såg jag inte din kommentar förrän nu, när jag kommit hem, så jag missade korven, men kanske nästa gång!

Postat av: miixx

fin blogg :D

Postat av: Anki N

Jasså dricker du fortfarande dundersaft och drömmer dig bort i nostalgiska drömmar??



Kramiz Anki N som susasde förbi

Postat av: Daniel

Det kallar jag starka BAMSE-saft!

Postat av: Lena

Go kvällen vännen,

Hoppas allt är bra så här i slutet av sommaren. Nu har vi inte många dagar kvar av sommaren. Dock tycker jag att det är ganska skönt att krypa upp i soffan, tända ljus och smutta på något gott. Kanske en god bok och en skön pläd runt benen. Relaxa och lugna ner sig efter sommaren.

Ha det gött & kpm

Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: nauw tack så mkt :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback