Mera av det goda.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
Eftersom glasskartan väckte så många glada känslor så tar vi en tablettaskresa oxå   våren är så seg att det kan va trevligt att flytta sig till barndomen någon minut,själv kan jag minnas lukten när man åt flera  av dom här sorterna,och minns att nästan alla gammla tanter hade emser i sin väska och bjöd på.


Kommentarer

Postat av: Eva

Åh, jag bara älskar sån här nostalgi! :-)

Visst minns man de här tablettaskarna, utom zorro-asken - den kommer jag inte ihåg. Minns också att vi bara fick godis på lördagar. Då fick vi en sån där "Lördagspåse" med tablettask, klubba och lite annat smått i. Det var tider det! :-)

Cykla till Kil? Nja, jag måste nog kolla på kartan först exakt vart det ligger :-)) Och först siktar vi nog in oss på Gotland, för där har vi redan bokat lägenhet.

Kram,

Eva

Postat av: Sigge

Dä ä inte månge männsker som lever ida.

Di fleste gör förberedelser för å leve i môra.

Postat av: Thalina

Tror att viol och emser finns fortfarande men i andra förpackningar.Det är många tablettaskar man ätit upp genom åren.Men numera äter jag inget sånt.Tack för att du tog upp det för det är alltid roligt att minnas.Kram Thalina

Postat av: britten

din lille nostalgibjörn....friska fläktar hade jag glömmt......

Postat av: wilma

Trött på att hitta sist till alla gratissidor då poänggränserna är löjligt höga och det är omöjligt att värva folk eftersom alla redan är medlemmar? Då är http://www.freestreet.se/?r=1545 sidan för dig!! Den går till på samma sätt som alla andra sidor, men eftersom den är ny och inte har så många medlemmar går det jättelätt att samla ihop poäng! På en vecka har jag redan fått ihop presentkort på 800!(300kr (770poäng) plus en extra bonus på 500kronor som ALLA med mer än 950 poäng innan sista april får!!Det har jag ALDRIG lyckats med på någon annan sida. Passa på och bli medlem du också innan alla andra hitar dit och det blir svårare! Dessutom hinner du ju vara med i utmaningen att få 500kronor extra i bonus

Postat av: Madeleine

Härliga Nostalgitrippar!! Du är för go Björne!!

Kan fortfarande komma ihåg glädjen när man fått sin lördagspeng och skulle travade iväg till affären el kiosken för att köpa sitt lördags godis. Det var inte lätt att välja mellan alla goda tablettaskar.

Ha en bra dag vännen.

Postat av: Daniel

ååååååh mera min glans år -86!

Postat av: Sigge

Lyckliga ni som fick godis.

Själv fick jag ta kniven och gå ut i

skogen och karva lite grankåda.

Postat av: Annelie

Hhahahah, just Emser var min lilla mammas favorit. Hon tyckte om att suga på dom.



Ha det så fint!

Postat av: Anonym

Åhhhhhhhhhhhh nostalgi! Jag har ätit de där så många gånger. Emser hade alltid mitt farmar, men du har glömt Zick Zack ;-D Kram

Postat av: Gabriella

...och mig forsokte alla tanter att trycka i Violtabletter hela tiden! :-)

Tack for kommentaren, forresten - samtliga tjejer har nere kanner sig smickrade! :-)

Postat av: Susanne

Hejsan!!! Ovad godis sugen jag blev. Ha en bra dag. kram Susanne

Postat av: matilda

Åå, Emser! Det var längesen :)

Allt bra?

Postat av: Pia

Min favorit var de som ligger utspridda utan ask, de hette Salmiak ( kanske finns fortfarande ). Saltlakrids, mumma !

Violtabletterna finns ännu och ser likadana ut.

Postat av: anki

Härligt att du åter är hemma,, Ella blev nog över förtjust som vanligt :-)



ja men vem minns inte dessa gamla godingar som du bjuder på idag.. jisses.. :-) tänk att man glömmer så mycket och blir nostalgisk igen. .tack vare dej go Björne.. :-)



ha en skön kväll

Postat av: Sarah

Men tack!! Nu blir det ju enklare att hålla sig ifrån godis va!? Du vill helt enkelt se mig käka kattmat före midsommar..haha..

Vissa aska är jag för ung för - kommer inte ihåg dem.. ;)

Ha en skön kväll!

Postat av: Yvonne

Har du spelat Retro nån gång? Det är ett jättekul frågespel där man blandat med frågorna får göra listor på t.ex. världens godaste glass o.s.v. Då får man göra en nostalgitripp bland sina kvarvarande hjärnceller ;)

Postat av: Malin

Det var värst vad nostalgisk du är...måhända kommer fler tånårsbjörne kort också?

Kramiz M

Postat av: soffie

ååå nostalgi.Jag älskade fablernas värld.

Gokväll

Postat av: Diana

Men du,haha de där Emser hade alltid farmor i väskan, precis som du säger. Och nu har jag det.....HAHA! Nää skojar bara, det har jag inte. Undrar om de finns att köpa fortfarande. violaskarna finns ju i alla fall.

Ha en fin kväll lilla du!

Kram Di

Postat av: wentmannenn

Vad gammal man har blivit, det inser jag när minnena av dessa bilder dyker upp. Är det nå´n som vet om det finns Merry att köpa nå´nstans ?

Postat av: Lena

'Alla gamla tanter hade emser...' Jo tack! Jag hade oxå emser. En stor favorit. :)



Kramen

Postat av: Lena

Min favorit var inte med :D Du vet "svarta katten" Fina godisar det!



Godnatt till dig!

Postat av: matilda

Sv: Jag är bara en människa. Men jag försöker dela med mig av det liv jag lever och dela med mig av vad jag har, då jag hade turen att födas in i en otroligt bra familj, både kärleksmässigt och ekonomiskt. Har man det väldigt bra ekonomiskt är det inte mer än rätt att man delar med sig.

Med mig är det väldigt bra. Kram

Postat av: EN TJEJ I STORSTAN - illustration & form ..

nostalgi !



/ En tjej i storstan

Postat av: myran

fy för Emser!

Men friska fläktar kan man känna lukten av, bara av att se asken.. :)Å violtabletterna som smakade tvål..Du kan det här med nostalgi du!



Trevlig helg ;)

Postat av: Malin

Det ska jag sriva upp på inköpslistan....gonatt med dig Björne! Kramiz M

Postat av: Eva-camilla

Min favorit finns fortfarande kvar! Viol..mmm så gott! Jag minns ett annat godis som inte fanns så länge; det var ett snäckskal med något hårt klet inuti..inte helt lätt att få i sig men gott va det!

Kramar

Postat av: EN TJEJ I STORSTAN - illustration & form ..

Ja, jag har ritat den själv :) & tack för kommentaren ! Det värmde !



/ En tjej i storstan

Postat av: ulrika

Det du skriver betyder mycket för mig och det där med listan tog jag verkligen till mig. :)

Godnatt och sov gott.

Många kramar!

Postat av: birgitta

Hahaha, såg emser senast häromdagen och tänkte på min kära mormor. Hon hade alltid det i sin handväska. De andra känner jag till också eftersom det fanns till när jag var barn med... ;)

Ha en skön kväll!!

Kram Birgitta

Postat av: Anonym

Hej.. orkar du göra mig en jättetjänst som fkt inte e jobbig?? :P (och dig själv) bli medlem här http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=191211 det är helt gratis, tar typ 1 minut o de skickar INTE reklammail.. Välj själv om du vill vara aktiv eller Ej!!!!! När du reggar dig får du 50 poäng.... När du samlat ihop 400 poäng får du ett presentkort på H&M, Kicks eller Nelly.com hemskickat (du väljer själv)

Postat av: Lena

SV: Jag badar gärna med Er i vassrugge 7 i Fryken till sommaren. Ska bli mig ett nöje! :D



Kramen

Postat av: Susanne

Godmorgon!!! ja du får väl visa mindagbarn vad du lägger ut på din blogg, undra hur stora ögon en del av dem skulle få? Ha en bra dag. Kram Susanne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback