Semesterminnen.

                                                                                     
 Tänk när jag  åkte till kusten i  min ungdom va många glada flickor man träffade på,tog fram lite gamla  kort på några av dem,tycker det va så vackra badkläder på den tiden,när jag blev lite äldre  
då springer flickorna halvnakna på stranden,usch vilken dålig moral,man törs knappt titta  på dom för inte är det vackert för en sådan moralman som mig , men ska försöka ändra på min syn om det,tror jag ska åka till stranden redan idag och se om jag kan lära mig uppskatta detta mode, ska ha semester nu och då dyker bikinidamer  och annat elände upp i mitt huvud.Kan inte förstå varför?
 



Kommentarer

Postat av: Yvonne

Äldre mans betraktelse över kjolmodets utveckling av Evert Ljusberg:

Förr i tia va kjolan lang,

nör jäg va ong ö snygg,

menno för tia ä kjolan stött

ö jäg en gammal ö stygg en

Förr i tia va kjolan lang,

nerma föttran döm hång ö slang.

- E va då jäg förstörde ryggen.

Postat av: anki

ja jisses vad badmodet har förändrats.. inte lätt i dessa tider att vara en moralens man ;-) när det springer tjejer och visar magen titt och som tätt men piercingar i näsa, navel och läpp och gud vet vart mer någonstans. men jag tror nog du kan lära dej att titta på dagens mode.. eller?



härligt med semester och du slipper sundsvall och ska styra kosan åt andra hållet... :-) kommer sakna att vinka...



idag är solen lite framme här faktiskt, men det blåser som vanligt.. :-)



ha en skön dag



Postat av: Daniel

Du e allt en kvinnotjusare du! :))

Postat av: Anonym

Låter underbart med semester o bad!

Postat av: Sarah

Ja det är bäst du åker till stranden och tränar upp dig...är väl snart dags att stiga i Borat-dräkten!!

Här skiner solen idag - får lust att fira midsommar imorrn ist för på fredag då det verkar bli regn igen, suck!!

Ha en härlig dag på stranden ;)Kram!

Postat av: britten

moralens man ja....jag var tvungen att hålla för ögonen på min stackars gube...

Postat av: Anonym



Till alla barn som överlevde 30, 40, 50, 60 och 70 talet





Först så överlevde vi att födas av Mammor som rökte och drack under graviditeten.

Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel, åt blue cheesedressing samt åt tonfisk direkt ur burken men blev aldrig testade för diabetes.



Efter detta trauma blev vi lagd på mage för att sova i en spjälsäng målad i en rosa eller babyblå färg med hög blyhalt.



Vi hade ingen barnsäkerhet på medicinburkar, Dörrar eller fönster och när vi cyklade hade vi ingen hjälm!! För att inte tala om vilken risk vi tog när vi liftade.



Som spädbarn och barn åkte man bil utan barnstol, bilkudde , säkerhetsbälte eller airbag.



Vi drack vatten direkt ur trädgårdsslangen och INTE ur glas eller flaska.



Vi delade läsk med flera kompisar och drack direkt ur flaskan och INGEN dog av detta.



Vi åt muffins, Mammas bullar, vitt bröd, riktigt smör och för mycket socker på cornflakes och i långfilen, Inte blev vi överviktiga för det!!



För att



VI VAR ALLTID UTE OCH LEKTE!!!



Vi kunde gå hemifrån på morgonen leka hela dan och kom hem när gatlyktorna var tända.



Ingen kunde nå oss på hela dan OCH VI VAR OKEJ!!



I timmar kunde vi bygga lådbilar av skräp för att sedan åka ned för någon backe och då upptäcka att vi glömt bromsarna.



Efter att vi åkt in i träd och buskar ett par gånger lärde vi oss att lösa problemet.



Vi hade inga Playstation, nintendo, X-box, ingen video eller DVD, inga 150 kanaler

På TV,n inget surroundljud, CDspelare inga MOBILTELEFONER, DATORER inget Internet eller MSN

Vi hade VÄNNER och dom fann vi UTOMHUS!!



Vi föll från träd och tak, skar oss, Bröt armar och ben, slog ut tänder!!

Och inte blev någon stämd eller anmäld för det.



Vi åt maskar och kakor gjorda av sand eller jord

Och inte fortsatte maskarna att leva i magen!!



Vi fick luftgevär vid 10 års ålder, vi hittade på spel och lekar med hjälp av en pinne och en tennisboll, och fast man sa att det kunde hända, så var det inte så många som fick sina ögon utpetade av pinnar.



Vi cyklade eller gick till kompisar, ringde eller knackade på och ibland steg vi bara in och pratade med dem.



Fotbollslaget hade uttagningar och alla blev inte uttagna, dom som inte blev det, fick lära sig att handskas med besvikelsen.

OTROLIGT ELLER HUR!!??



Tanken på att våra föräldrar skulle stå på vår sida om vi bröt mot lagen fanns inte

Dom var faktiskt lagens högra arm!!



Denna generation har faktisk fostrat de största risktagarna, problemlösarna och investerarna någonsin.



De senaste 50 åren har varit en explosion av uppfinningar och nya ideèr

Vi hade frihet, misslyckanden, framgång och ansvar och vi lärde oss att ta allt detta!!



Om du är en av dem så

GRATTIS



Du kanske vill dela med dig av detta till andra som som har haft turen att få växa upp som barn den tiden innan ADVOKATER och MYNDIGHETER reglerade ditt liv för

'DITT EGET BÄSTA'??



Och när du ända håller på!!

Berätta för dina barn hur modiga (och lyckliga) deras föräldrar var



TILL ER



Som tror att GUD vakar över er

Släng detta i papperskorgen!!



TILL ER ANDRA,



VISST ÄR DET SÅ, ELLER?

//Morgan

Postat av: marma

Usch va' rädd jag blir! Du har väl inte gått och dagit på dig "den där sjukan" du vet?

Kramar/marma

Postat av: Tant Greta

Ja du, en texas toalett på badplatsen skulle kanske inte vara så dumt. Då kunde du sitta i lugn och ro och titta utan att bli sedd. Ellas godisladdning gick inte av för hackor precis. Blir faktiskt lite avundsjuk på henne.

Postat av: Lallis

Ja, det är lite annorlunda "nuförtiden";)



Du kanske borde dit och träna dig lite liksom. På stranden:P

Kram

Postat av: soffie

hehe kan tänka mej du gillar alla vackra flickor på stränderna,

ha en bra kväll

Postat av: Diana

Mmmmm!Jovisst, eller hur!!! Har du hört den där med Linda Bengtzing??

"Jag ljuger så bra" heter den visst ;0)

Kramis på dig!

/ Di

Postat av: Sarah

Jag kanske vinkar - om det inte regnar, fryslort som jag e ;) Du har en manlig fåga i min blogg som kräver svar. Hoppas ölen smaka bra framför fotbollen!!

Hörs!!

Postat av: Gabriella

Jag lovar att plåta i Sydney, om jag alls lyckas ta mig ur hotellet! Hoppas nu det blir bra väder så du kan spana in bikinidamerna, annars kommer de väl springa omkring i regnställ i stället!...

Postat av: Birgitta

Hihi du är rolig du. Hoppas det gick bra på stranden :-)

Ha en god natti natt <3

Kram Birgitta

Postat av: Lena

Go kvällen vännen,

Så herrn har semester och då börjar genast badtarmen suga. hehe Akta så att ögonen inte förblöder och att du försmäktas av törst.

Kramis

Postat av: Ingmarie

Du får väl blunda när det känns för jäkligt!



Trevlig midsommar på dig!

Postat av: my

Märkligt du! :) Men titta du på bikinisarna och inte på damerna i dem så blir det nog bra!

Postat av: Tusensköna

Jag tror nog att du kommer lära dig uppskatta det nya modet, män brukar sällan ha några problem med det ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback