Nyårsfirande.

                                                                                                                           
Fint med fyrverkeri,men är det värt att skrämma alla djur till vanvett, inte bara husdjur som mår dåligt,hästar och annat blir  lika rädda,och undrar hur våra fåglar reagerar när det börjar dundra och ryka överallt,men det är inte lätt att strunta i raketer och annat när det blir så vackert och festligt,själv bojkottar jag allt  som är fyrverkeri.  Hur tycker ni andra.


Kommentarer

Postat av: Petra

Bra att du bojkottar raketerna! Tiara överlevde relativt bra efter allt smällande här i stan. Kram

Postat av: Byggarn

Inga smällare för mig tack!!!!!

Godmorgon och välkommen till ett nytt år!!

Postat av: anki

Vi har fyrverkerier, i år ovanligt mycket. Vovvssen Astrid är lite skott rädd men vi sätter på musik i varje rum på lite högre volym sen drar jag ner markisen mot fönstret så dom inte ser skenet in, och det fungerar skit bra, ingen av hundarna var nervös eller rädda när vi kom in. Vår gamla hund var super skotträdd men det fungerade med musik och dra för fönstret och hon var lugn hela tiden, jag brukade vara inne för att se hur hon var och det var aldrig några problem. :-)

En del hundägare pjoskar och sänder ut farlig energi som visar hunden att nu händer det snart något och då blir dom oroliga av bara det, läste någonstans att en satt i badrummet hela nyårskvällen med sin hund och då vet ju hunden att något läskigt kommer att hända.

Men visst, det är inte kul när dom blir rädda både husdjur och andra djur men jag tror inte det vilda är så rädd egentligen,, dom håller oftast till längre upp i skogarna nattetid så jag tror det är lugnt på den fronten. :-)

För mycket whiskey, hoppssan,, lätt hänt vid speciellt firande :-)

jo vi hade det jätte mysigt allihopa, mycket skratt och tok. :-)

ha en skön nyårsdag

Postat av: Sigurdur

Ang. skotträdda hundar.

Var ute igår kväll med Boss(e).

När raketer sköts och smällare detonerade så

pekade jag och sa till hunden att det va fint o.s.v. Han va inte det minsta rädd.

Kan va att han känner min energi.

Jag tycker det faktiskt lite fint och hör

nyår till.

Postat av: Sigge

Ang. skotträdda hundar.

Var ute igår kväll med Boss(e).

När raketer sköts och smällare detonerade så

pekade jag och sa till hunden att det va fint o.s.v. Han va inte det minsta rädd.

Kan va att han känner min energi.

Jag tycker det faktiskt lite fint och hör

nyår till.

Postat av: soffie

jag älskar fyrverkerier men jag bor istan så där finns det ej så mycket vilda djur,jag tycker det är så vackert men självklart är det jättesynd om djuren tur vi bara har nyår en gång om året,

Gott nytt på dej min käre Björne

Postat av: soffie

jag älskar fyrverkerier men jag bor istan så där finns det ej så mycket vilda djur,jag tycker det är så vackert men självklart är det jättesynd om djuren tur vi bara har nyår en gång om året,

Gott nytt på dej min käre Björne

Postat av: britten

Som du vet så håller jag med dig till hundra %.min Moffi är alldelns förbi idag efter allt smällande och det värsta är att dte smäller i dag också..gott nytt år min vän

Postat av: Pia

Här är det 8,7 grader just nu. Hoppas du haft en trevlig nyårskväll !! Kram, kram

Postat av: AnnaKK

God fortsättning på det nya året! :-)



Nä, för min del kunde det gärna få vara totalförbjudet med fyrverkeripjäser.



Jag tycker i och för sej att det är otroligt vackert när proffs arrangerar sånt där när något stort ska firas, som i samband med OS-invigningen i Kina i somras tex. Men det kan ju ändå aldrig vara värt vad det kostar!?



Och sen är det ju det här med när "amatörer" (barnungar och fyllehundar, tex) får tag i rakter och både skrämmer slag på fä och folk, bränner ner hus och spränger sej själva till invaliditet eller rent av döds... :-/



Trevlig kväll!

Postat av: Anonym

Det är så synd om alla dessa djur,då är det väl tur att det bara är Nyår en gång om året då.äsch orkar inte skriva mer.Skänk alla pengarna som man köper nyårsraketer ,till dom som bevöver det istället.

Postat av: Nisse-Nasse

Nej till fyrverkeri, däremot sköt jag en salut under täcket och älskade doften av mej själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback