Hajk.

                                                                                    
Hoppas ni kommer ihåg denna serie,både bra och bildande,tyvärr kommer han från samma ställe som mig,lilla Kil och det inebär att vi pratar nästan lika dialekt, inte kul när man åker till andra trakter,hajk hade funnits på tv ännu om han inte gjort bort sig med denna ramsa,Hej och välkommne te hajk,ida ska vi prate om möss,inte vecka möss som helst utan riktige fetter.Det blev för mycket för dom pryda tv cheferna,nu säger ja o Bengt TJIPP TJipp,ha en bra dag. 


Kommentarer

Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Ha en bra dag! Kul att få se ditt hus vi hade också vitt hus med svarta knutar förut. Kram Susanne

Postat av: Thalina

God Morgon!Idag får du gratta lilla Ella på namnsdagen.Ha en fin dag Kram Thalina

Postat av: Sigurdur

Postat av: Sigurdur

Vad har Bengt,Björn och Sigge gemensamt?

Förutom att vi är från Kil.

Första rätta svar vinner en fotvandring till Nilsby.

Postat av: anki

ja jösses, det programmet kommer man ihåg :-) Härlig dialekt.



sovit soffan igen jag :-( hopplöst, medvetslös när jag somnar där nu igen.. Är -13 ute men solen lyser lite just nu men himlen ser inte lovande ut, grått täcke. :-)



ha en skön jobbar dag

Postat av: Nisse-Nasse

Undrar om de kommer en uppföljare till "I huvudet på John Malkovich" som handlar om en viss Bjorne, kan bli tidernas roligaste o sjukaste film!

Postat av: Daniel

Sommarhajk å Sven-Ingvars som inledningssång



- nostalgi!

Postat av: Lena

...och du svarar du rätt på denna frågan kan du vinna ett förtält...hahaha Jodå Hajk kännar jag till och även Mr Bengt A :D Han har intervjuat mig några gånger....



Aha...du då bor din dotter i huset som min far & mor byggt. Det röda intill lekparken och vändplanen. Jag tyckte jag kände igen din dotter på några kort men fick inte ihop det hela....hahaha Nu vet jag iaf!



Ha en fin dag!

Postat av: Malin

haha, självklart, ni står överst på listan!!! Önskar dig en fin torsdag, trot allt jobb! Kramiz M

Postat av: Barnens Hjältar

Tjipp tjipp, vem kan glömma det?

Nostalgi :-)



fanns något liknande.. undrar om det var samtida? "Norrköping för tjyvens" eller så blandar jag ihop epokerna :P

Postat av: Zandra

sv: visst är dom! :D



detsamma!

Postat av: Daniel

Oj Måste oxå snart blogga om hajk... vilken nostalgi.



Varje sommarmorgon kl 9!

Postat av: Sigurdur

Kolla länken nedan.



http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?ProgramId=2053&Artikel=1399837

Postat av: britten

tjipp tjipp som vi säjjer i värmlan.....min mans barnbarn tycker trots att hon är värmlänning att han är göööööörpinsam..

Postat av: Susanne

Godkväll!!! Usch var nu ute en sväng så kallt det är ute men det ska forsätta med kylan tyvärr. Spännade att få sitt ert hus sedan. Kram Susanne

Postat av: soffie

Tjipp Tjipp,

han går på samma intensivpass som mej på måndagar,

Kommer du ihåg

Idag ska vi prata om hääästar

inte vilka häästar som helst utan floodhäästar,

fniss

vilken tok,

ha det gott

Postat av: Annelie

Usch..va säger man hajktiden,det var tider det =)



Ha en fin kväll!

Postat av: Lisbeth

Jaha så du är från värmland, min syster bor i vålberg :-)fint ställe

Postat av: Barnens Hjältar

Sant sant..vi fick passa på att ta fram pulkorna när den stackars lilla snön äntligen vågat sig fram ;-)

Postat av: Gabriella

Haha, Hajk tillhor min barndom - var harligt, inklusive dialekten!



Och ja, visst forvantar jag mig att min enorma skadespelartalang och stora skonhet blir upptackta i min statist-insats och banar vag raka vagen till Hollywood! Annars hade jag ju inte gatt med pa det! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback