Detta saknar jag inte.


Nu när det är så kallt kommer att tänka på när jag var liten och bodde hos mormor och morfar,ingen höjdare att gå på utedass när det är iskall vinter,dessutom torka sig med telefonkatalogspapper som mormor satt och skrynklade,det var inget vidare på sommaren heller,flugsvärmar kom upp när locket lyftes så fy fan vilket elände,när jag ändå sitter och tänker på barndomsfasorna så kommer skolmaten med på vidriga minnen,ångkokt potatis-lappskojs med  fetttärningar som det fanns grishår på och isterband denna sura korv som kan få en att svälta hur länge som helst,kul att höra vad ni minns med fasa från barndomen,(i Oslo finns det utedass fortfarande),någon annan dag ska jag skriva om det jag saknar mest från den tiden.


Kommentarer

Postat av: britten sa....

Hej min vän...vilket roligt inlägg !..jag håller med dig, och jag saknar inte heller gäddan och inte heller ljuicen som vi fick i bleckmuggar i skolan...



Tack för dina alltid så rara ord hos mig...önskar dig och din familj med lilla ella i spetsen den allra bästa nyårsaftonen och ett gott nytt

Postat av: Anonym

hua lät inget vidare fettärningarna med grishår på ryser hua

ha ett riktigt gott nytt år

Postat av: Sigge

Uteskithus är det bästa som finns. Sitter själv där och ser och lyssnar på fåglarna på mornar. Mycket bra start på dagen.

Visserligen under sommarn, men ändå.

Postat av: Anki N

Haha,,ja du några utedass drabbades jag inte av som liten. Alla hade toa inne. Tack o lov....isterband är gott - så de så!!

Skolmaten var tusen gånger bättre än vad den är nu. Jag älskade lappkojs, den Småländska för sedan upptäckte jag i Blekinge att där var lappkojs något helt annat o vidrigt med mos o nått kött...bläää. Tacka vet jag Småländsk lappkojs. Jo men så är det, jag minns bara de bra....la la llla. ler

Du vännen. Gott slut på 2009 & Gott Nytt År.

Pang o Pang

Kramiz Anki N

Postat av: Lallis



Ett Riktigt fint Nytt År önskar jag dig; Björne

kram Lallis

Postat av: Gabriella

Jag för min del hatade blodpuddingen vi var tvungna att äta i skolan. Och den där känslan i händer och fötterna när de var stelfrusna och började "töa" och stickas. Jag tillbringade mina första år i Boden och var ofta ute och lekte vid -25, -30. Tror mina + mina kompisars föräldrar var lite galna, när jag tänker efter.

Postat av: Marina

Vi hade utedass när vi hade sommarstuga när jag var lite, men jag har bara bra minnen därifrån. jag kommer ihåg att det satt en massa roliga affischer där inne.

Skolmaten däremot kommer jag också ihåg som oätlig, levde på hårtbröd och mjölk!

Ha en riktigt bra nyårsafton!

Ät och drick gott!

Många kramar. :D

Postat av: Through the light

dina kommentarer glädjer mig.

strindberg läser jag och fascineras.

Postat av: Ninni

ja fy för lapskojsen...blää va äckligt!

För att inte prata om grå potatis, grå fiskbullar med grå sås. Jag ryser bara jag tänker på det!

Jag saknar inte heller mattanterna...elaka gick dom omkring med sina visselpipor och tvingade en att äta upp.



Ja du min vän Go&glad så blir man inte sjuk..attans då är jag nog inte go&glaaa jämt.

Men det ordnar sig nog..stor kram och Gott Nytt år

Postat av: simone

Huua, gå ut och sätta sig där, nej :)

Postat av: Ulrika

Hihi, blä, lät inge vidare alls.

Kikar in och önskar dig och dina kära ett riktigt gott nytt år!

Massor med kramar till goa Bjorne.

Postat av: my

Haha nää utedass är ingen höjdare!

Gott nytt år, nyårskramar från mig!

Postat av: Daniel

huh vilka kalla rumpeminnen!!



Tack å lov e det sommar när man besöker stugans skithus!

Postat av: Lissen

En fasa var faktiskt att äta på matbespisningen ibland. Att man måste äta upp allt man tagit, huva.

Men i kväll blir det MYCKET godare mat!

GOTT NYTT ÅR!



Kanske jag skulle våga!

Postat av: LINDA

Vilken skola gick du egentligen på? Bläääää!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback