Jag undrar jag.

Efter att  denna sak gick förbi mig i Sundsvall med förtäckta ögon till och med så har jag tänkt mycket på det,vad finns under tyghögen ,har dom underkläder och i  så fall är det string eller  mammelucker,har dom BH och man vet inte ens om det är man eller kvinna,hur ser deras PASS kort ut,vad har dom för legg om dom ska tex handla något på kort och var  har dom plånbok eller handväska när dom är ute,har en polis rätt att visitera dom eller be om legg,vad händer om dom blir akut sjuka och måste få hjälp inanför själva draperiet,behöver deras hud aldrig få sol,blir inte klok på detta,hoppas ni bloggvänner kan hjälpa mig eller åtminstone bidra med en teori.


Kommentarer

Postat av: AnnaKK

Hej på dej! :-)



Kan bara säga en enda sak ang dessa burkor och dem som uppenbarligen finns inuti dem: Jag instämmer mej EXAKT samma frågor som du!!!



Borde det inte heta burkar, förresten - för nog handlar det väl faktiskt om att stängas in i något, precis som i en burk???



Trevlig helg!!! :-)

Postat av: Ninni

Till att börja med Ella verkar helt bedårande är det efter morfar måntro?



Ja du dessa kvinnor som döljer sig helt och hållet jag hoppas dom är riktigt raffiga under..haha



Ha en fin lördag,kramen

Postat av: Ulrika

Det var många bra frågor på en gång. :)

Ja, man kan verkligen undra men jag har inga bra teorier idag. Känner mig seg i huvudet idag. :)

Önskar dig en superfin lördag.

Massa kramar till dig.

Postat av: britten

fniss..va mycket du funderar över....du är allt en liten " Björne " du...kramiz

Postat av: anki

men hallå där,, :-) nu fick jag något att fundera på,,jisses... hm, tror du inte dom är näck där under? måste bli varmt annars.. ang. plånbok etc, hm, kanske i ett snöre runt halsen,, eller så där man kan knipa kanske..... nä, vette katten,, men du, om det är kvinnor som är bakom draperiet så får väl inte dom gå utan sin karl? då har ju han plånboken.. ..



måste nog flura mer på det där.. :-) du kan då konsten att sätta griller i skallen på en...



ha en skön kväll

Postat av: Madeleine

Ja man kan att fundera på hur de ser ut under dessa skynken och hur de orkar gå omkring med dom, måste vara super jobbigt.

Kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut några av dina frågor..



Ja vi hade super härligt väder vi med igår var ute och luftade bågen och det var riktigt skönt..



Ha en bra lördags kväll...kramar

Postat av: Wille

JAg är av den åsikten att vissa saker vill man inte veta



Ha det gott kompis



Mvh Wille

Postat av: soffie

haha du har så roliga funderingar,

må gott

Postat av: soffie

haha du har så roliga funderingar,

må gott

Postat av: Julia

Haha, ja dör av skratt!!!! =) Kikade runt lite ikväll och hittade detta underbara inlägg, precis vad jag behövde!

Ärligt talat så tror ja de går runt i bara underkläder, annars lär de ju få åka in för vätskebrist ett antal gånger på sommaren! En annan kan ju svettas bara i linne å shorts!

Kanske använder de deras burka som tjurfäktarna använder dom =) haha...

Postat av: Birgitta

Haha, de har säkert håriga ben och stora mamelucker. Men ärligt talat så tror jag att de får en kick av att klä sig sexigt därunder, vad skall man annars glädjas över... :-) Må bäst och simma lugnt. Kram kram fr mig

Postat av: Gabriella

Vad jag vet har de helt "normala" kläder därunder. Och kan även meddela att då jag var i Malaysia för några år sen sprang det omkring en hel del såna där (de verkade dock vara turister hela högen) - och dem såg jag minsann storshoppandes inne i affärer med sexiga underkläder, så din gissning ligger inte fel!

Postat av: Lena

Go kväll vännen,



Kan avslöja att dessa kvinnor här även full mundering under också. I alla fall om de lever i ett muslimskt land. T ex i Afghanistan har de heltäckande byxor och långärmad tröja under burkan. Har en kompis som är muslim som berättat detta. Ibland har de till och med jeans under. Hon berättade att det är inte ovanligt att dessa kvinnor svimmar just pga värmeslag och vätskebrist. Stackars satar! Dock i vissa muslimska länder där shialagarna inte är så hårda har de just raffsets under hela munderingen. Alltså under burkan, under jeans/haremsbyxorna.

Kramis

Postat av: Sarah

Jadu...du undrar du. Tyvärr har jag ingen erfarenhet och kan upplysa dig - som du upplyst mig i vissa frågor.

Inte så mycket tjejsnack ännu, men bus bad och gos!

Postat av: Lena

Go kväll igen,

sv: Japp det är en modern spikmatta, vass som attan. Lyckligtvis är det inte några järnspikar utan allt är gjort av plast. Har provat och de första 30 sek känns attan så mycket. Men sedan blir det skönare och skönare. Varmare och varmare. Så nu ska nacken healas och likaså ryggen. hehe... Snart är det dags för en tur på mattan.

Kramis

Postat av: Anonym

jaa, det är härligt!!!Äntligen är energin tillbaka efter senaste värksvackan, opch jag njuter!!! Kramiz M

Postat av: Laila

varför går du alltid täckt i lakan? :O

Postat av: Malin-Hockeyfruga

ja funderar o funderar..hojta till om du nånsin får svar på dom.. :P

Postat av: Thalina

Det har jag också undrat över.Men de bestämmer inte själva det är männen som styr.Stackars alla dessa påklädda kvinnor.Undrar ibland hur det skulle varit om jag fötts till ett sånt liv.Jag hade nog blivit avrättad på en gång för jag skulle protesterat mot att vara klädd så.Ha det gott kram Thalina

Postat av: Tusensköna

Jag har en muslim här bredvid mig och när jag frågade honom om hur de gör med passbilder på heltäckande kvinnor

skrattade han bara. Hur det ska tolkas vet jag inte? Man kanske får måla ögon, näsa, mun? ;)

Postat av: AnnaKK

Hej!



Nu har jag svaret på dina funderingar om kvinnfolk insvepta i massor av tyg: http://handerblandander.blogg.se/2009/august/hastskojare-.html



Trevlig kväll! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback