Bevisa att det inte kan bli så.

                                                                                    
Så här har jag föreställt mig att det ser ut dit jag kommer i mitt nästa liv,tror mormor och morfar och några till jag saknar tex Crispi är där,då är det inte så svårt att kola vippen om man har lite fantasier om det,tror inte jag ska dö ännu men kom att tänka på en sak,alla så ska vi göra det en gång,bra att veta då vad man kommer till.Vill höra hur ni andra tycker o   tänker  om detta ämne, kände för en kontrast till alla lustigheter jag har för mig,och när det väl har hänt,sitter vi i samma båt och väntar på dom andra,men där behövs inga kontanter eller hyrespengar  fackavgifter mm,allt finns inget kostar,sjuk kan man inte bli eftersom man är död,låter nästan för bra för att vara sant.


Kommentarer

Postat av: Malin

Tv¨saker vet vi alldeles säkert. Att vi har blivit födda, och att vi alla ska dö en dag. I min värld, kallar jag det inte att dö, snarare att gå "vidare", att jordelivet bara är ett kort ögonblick, och att det är sen, livet verkligen börjar. Ju äldre jag blir, desto mer övertygad blir jag om att det är så.... Var med om en sak nyligen, som jag ska berätta för dig nästa gång vi ses. KRamiz M

Postat av: Malin

Två saker...... skulle föregående inlägg börja med....

Postat av: Maja

Jag brukar också tänka på det. Jag kommer säkerligen träffa någon som känner igen mig från min blogg. Konstigt skulle det vara... man blir ju som en kändis. haha. :P

Postat av: Ulrika

Klart du är värd dem och mer än så.

Det är många som säger: Om jag ska dö

Men det är ju en sak som är säker, att vi alla ska göra det.

För mig är döden inte skrämmande utan något som blir bra. Jag är inte rädd nu iaf. :) Kanske kommer. Jag är kristen men det har du kanske förstått på allt mitt rennande i kyrkan den senaste tiden. :)

Nu måste jag sova.

Stor kram!

Postat av: Vaniljis

Har inte tänkt så mycket på det. Vad som händer efteråt. Bara att jag vill att det ska gå fort och smärtfritt när tiden är inne... :)

Ha en bra dag! Kram

Postat av: Sigurdur

En ska arbete sôm, ôm en skulle leve i evighet,

Å älske sôm, ôm en skulle dö ida.

Postat av: Malin

NJa, jag återkommer med att berätta hemlisen. Gubben kan läsa. Handlar om julklappar, så inget allvarligt är på gång! KRamiz M

Postat av: Petra

Klart man blir glad när man får veta saker som gör en säker på framtiden! =) Hoppas du får en bra dag, själv är jag kanon förkyld. Suck.. Kramar

Postat av: Anonym

hej

jag är övertygad att i har mer att ge efter det att vi lämnat jordelivet,

och vist vill ma tro att det är so i Nangjialia eller som i på bilden du visar.

Som sikherna eller hinduerna de ser kroppen so ett skal och i samma ögonblick vi andas vårt sista andetag så blir vi till ngt nytt här på jorden.

Så jag kanse blir en fjäril eller ett träd eller kanske någon annan människa, en snäll sådan...



fågelholks historien går vidare, jag kommer INTE att var på torget för jag hinner inte.

om du fortfarande är intresserad så kan du om du vill lämna om du har mail din mail adress hos mig.

Kram^Petra

ps holkaran kommer att var omålade

fler har sagt att de ska vara omålade för fåglarnas bästa.

Kram

Petra



Postat av: Byggarn

Det verkar ju fantastiskt, men du uppmuntrar ju nästan folk till att ta livet av sig!!

Hur som helst så tror jag stenhårt på något annat efter detta, vet inte riktigt vad, men hoppas verkligen på något som liknar din beskrivning!! Något ställe där inga bekymmer finns, där alla tycker om varandra osv. Och ett ställe där jeans klassas som vårdad klädsel...

Postat av: Sigurdur

Svar till Byggarn.

Bjorne kanske inte har tagit sin medicin idag.

Varav detta djupa inlägg.

Postat av: Pia

Tack så mycket för kommentaren i min blogg, har varit slö på att svara nu när jag varit sjuk. Försöker skärpa till mig...

Fint ställe du ska till i ditt nästa liv, skulle kunna tänka mig att följa med

Postat av: britten

Vilken fin bild....jag som är uppvuxen i en troende familj skulle man kunna tro att jag skulle säga tt jga tror på himlen...men jag är en sk tvivlare..vet inte alls vad jag ska tro i frågan...vill ju gärna tro att det finns nåt mera men ....känner mig väldigt tveksam ....kram på dig

Postat av: AnnaKK

Det är väl inte så dumt att göra sej en bild av "framtiden" - även om man inte kan veta så kanske man slipper en del obehagliga grubblerier genom att ändå vara "säker" på vad som komma ska. :-)



Ja, om man nu inte tror på helvetets alla skärseldar och så där, vill säga... :-/



Natti! :-)

Postat av: Maja

Jag roffar åt mig kramen ändå. ;)



Jo Linda kan man säga mycket om, synd om henne egentligen.

Postat av: anki

kanske det ser ut så i döds paradiset, jag hoppas det i alla fall och får man återse sina anhöriga så är det bara grädden på moset :-)

Synd att ingen av ens anhöriga eller vänner kan höra av sej från andra sidan och tala om vad som finns, ja en del är mottagliga för sånt och har kanske fått en vink om vad som väntar men jag har inte upplevt något sånt, ännu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback