Tankar om nästa år.

                                                                                     
Nu är det dags att börja tänka på nya året,vad vill man göra med det,vara frisk är en av önskemålen,just nu har mörkret sugit all energi ur mig men den kommer tillbaka med solen,ska försöka att va en snäll man-pappa och morfar hela året,vara en bra arbetskompis och bloggvän,inte sluta med general portionsnus och en del andra små laster man har,kanske väga lite mindre om ett år än jag gör idag,det var inte så dåliga löften att leva upp till.Vad har ni som läser detta för tankar vad ni ska göra.  Så skulle jag vilja sitta i ett av tornen på bilden och filosofera och titta ut över havet och det är nu,vet inte vart det är men väldigt vackert ser det ut att va. 


Kommentarer

Postat av: britten

oj har du kommit så långt, och det var fina löften, men jag är säker på att du är allt detta redan....jag har inte riktigt formulerat i ord mina önskningar ännu..men lite funderar jag över vilka resor jag vill göra...älskar att resa och prioriterar det framför mycket annat.....god fortsättning

Postat av: Svängrot

Jag börjar det nya året med Arbetlöshet det är ju jättebra.Känns lite Motigt nu.Annars är allt bra.Du och alla andra ärliga människor får ha en bra Fortsättning o ha ett Gott Nytt År.

Postat av: bjorne

Tack du Svängrot,öppna en egen blogg nu när du har tid,så får vi se vad det blir.

Postat av: AnnaKK

Ja, nu får det va´ så med julen för min del också! Det är ju visserligen rätt kul när den kommer, men onekligen också så-å-å skönt när den är över! :-)



Nyår härnäst, ja... Blir lite festligheter då också, men knappast några nyårslöften för såna kan jag ändå aldrig hålla. <:-)



Ha en fin dag!!!

Postat av: Sigurdur

Appropå nyårslöfte.

Funderar på att börja röka.

Smakade på julafton.

Det smakade riktigt bra.

Provade 2 sorter.

Laxen va nog bäst.

ABU-rökar är ju inte så dyra.

Postat av: Jannica

Nyårslöften... Har inte funderat så mycket på det faktiskt, kanske för att de ändå brukar brytas.



Några tankar och önskemål om livet har jag såklart. Jag måste ta tag i min kropp, komma igång med träningen igen och tänka på vad, hur och när jag äter. Rutiner!



Oavsett om det är nyår eller ej, jag borde förändra lite, för att må bättre. Min kropp ska ju faktiskt hålla i 70 år till (ja, jag är helt övertygad om att jag blir minst 97 år :-))

Postat av: anki

Vilken vacker bild. Skulle inte ha nått emot att bo där i nån vecka. :-)

Nyårslöfte tänker jag inte ge men man kan önska ett och annat, jag hoppas och önskar att jag får fortsätta hänga med på jordelivet ett tag till, att ens nära och kära får vara friska och få ett underbart 2009, utan sjukdomar och olyckor, och främst att sonen får bra resultat på den internationella tävlingen i Ungern vecka 4! :-)

Postat av: Anonym

Ja,det är en risk man får ta då man skänker men vad gällande SM så kan man sätta in på ett ICA-kort till julmat om man vill...må väl

Postat av: Gunbritt Durand

Ja du brorsan, vi kan väl försöka krympa i omfång både du och jag.....

Slutade röka för snart 5 år sedan, det är jag så glad för. Ännu gladare att inte behöva lova det ännu en gång. Tror jag slutade sista 10 åren. Likadant med vikten. Har väl aldrig kanske lovat att bli mindre men jag håller nog på med någon typ av viktreducering för jämnan. När det inte är för jämnan äter jag som en ekorre. Men jag spar mitt på magarna istället för i kinderna....

Annars hoppas jag vi alla får ha hälsan och glädjen med i våra liv!

Postat av: Malin

Jag tänker inte sätta så många löften för nästa år, de kan lätt övergå till ett inre tvång. Jag önskar förståss att jag ska få fortsätta få vara lika glad och lycklig som jag är nu, att vi alla, både familj och vänner får vara friska, och att vi även nästa år kommer att ha både husrum och mat för dagen.... Omfånget skulle självklart behöva minska här också, så försöka skadar inte.... Vore jätteskoj att ses någon dag! Själv är jag 3 ledig från och med i morogn! Kramiz M

Postat av: petra

hejsan

hmmm...

nyårslöften...det var länge sedan jag gav några.

jag har en önskan

att både jag och barnen får var friska!

kram

petra



Postat av: Ulrika

Nyårslöften, jag har inte funderat så mycket på det faktiskt. Men att göra mitt bästa för att vara en bra mamma,fru, syster,dotter vän osv, det är en bra grej, eller hur? :)

Sedan har jag ju många fförhoppningar om nästa år för egen del. Lyckade operationer och att medicinen ska verka osv. :) Ja, tror på ett toppenår! :) Det önskar jag för din, din familj och din goa Ellas del också.

Godnatt och stor kram till dig.

Postat av: wentmannen

Ska försöka att ta en dag i sänder, njuta av den och vara tacksam. Jag ska inte ta med mig jobbet hem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback